Będąca spółką joint venture pomiędzy Dana Corporation i państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej Hydro-Québec, TM4 projektuje i produkuje silniki elektryczne, generatory, energoelektronikę i systemy sterowania odpowiednie dla rynku komercyjnego, motoryzacyjnego, morskiego, górniczego, kolejowego, sportów motorowych i pojazdów rekreacyjnych.

TM4 przyczynia się do najwyższej możliwej wydajności konwersji energii dzięki swojej wiedzy w zakresie silników z magnesami trwałymi, zarządzania temperaturą, uzwojenia cewki, topologii zewnętrznego wirnika oraz algorytmów sterowania silnikiem i falownikiem. Posiadając biura w Kanadzie i Chinach, TM4 posiada ogólnoświatową sieć dystrybucji i wsparcia.

Firma może pochwalić się długa tradycją – powstałe w 1974 roku jako fundacja SME.

Rok 1992 to rozpoczęcie prac projektowych nad innowacyjnym kompaktowym systemem silnikowym, który wykorzystuje bezszczotkową konfigurację wirnika zewnętrznego z magnesem trwałym, generatorem i zaawansowanymi elektronicznymi elementami sterującymi, które można wbudować w koło o regularnych rozmiarach w IREQ Hydro-Quebec

1999 SME rozpoczyna produkcję własnego silnika elektrycznego prądu przemiennego na rynek wózków widłowych.

2012 Wprowadzenie TM4 SUMOTM Seria HD, skierowana głównie na rynek ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów.

2018 Dana Incorporated (NYSE: DAN) i Hydro-Québec ogłaszają partnerstwo joint-venture, w którym TM4 Inc., spółka zależna Hydro-Québec, staje się źródłem silników elektrycznych, falowników mocy i systemów sterowania.

TM4 produkuje swoje produkty w Kanadzie i Chinach, w ramach wspólnej firmy Prestolite
 E-Propulsion Systems. Siedziba główna Dana TM4 znajduje się w Boucherville w Kanadzie. Zakład kanadyjski jest wyposażony w półautomatyczną linię produkcyjną, która spełnia rosnące wymagania naszych klientów.

Linie produkcyjne są przystosowane do rocznej wydajności produkcyjnej do 10 000 systemów (silnik, falownik, VMU). Co więcej, niezależne prototypownie pozwalają dostosowywać produkty do konkretnych życzeń klientów.

Zakład produkcyjny o powierzchni 1000 m2 i jest podzielony na stacje produkcyjne: w pełni zintegrowany zespół elektroniki wysokoprądowej i komórka testowa, produkcja stojana, montaż i impregnacja, montaż i wyważanie wirnika, w pełni zintegrowany zespół silnika i komórka testowa, zautomatyzowane testy zgodności i wydajności zespołów układu napędowego. Prototypownia zajmuje 675 m2 i odpowiada za całą elektronikę wysokoprądową oraz zespoły silnikowe.

Firma Drabpol od 2017 roku została drugim przedstawicielem Dana TM4 w Europie.

Silniki MOTIVE™

Silniki SUMO™

Sterownik OpenECU™ M580

Przetwornice CO150

Ładowarki BC120

Silniki Motive™

To jedne z nowocześniejszych silników do pojazdów poniżej 3,5 tony oraz innych zastosowań specjalnych. Silniki o dużej sprawności o niewielkich rozmiarach i wadze które można wkomponować w łatwy sposób do pojazdów wspomnianych powyżej. System Motive to silnik plus falownik CO150 łącznie tworzą system napędowy. Dołączając inne komponenty TM4 oraz oprogramowanie można w łatwy sposób zelektryfikować pojazd konwencjonalny zgodnie ze swoimi wymogami.

Rodzina TM4 SUMO™

Wiele modeli silników o różnych rozmiarach w połączeniu z wyborem średnio napięciowych (<450 Vdc) lub wysoko napięciowych falowników (<750 Vdc) zapewniają szeroki zakres rozwiązania dla twoich elektrycznych lub hybrydowych potrzeb napędowych. To silniki z magnesami trwałymi o wysokim momencie obrotowym i niskiej prędkości i są zaprojektowane tak, aby współpracować ze standardowymi tylnymi mechanizmami różnicowymi bez pośredniej skrzyni biegów. Ponad 100 przełomowych patentów łączy się w niezrównaną wydajność i jakość. Zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom branży.

Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t

Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.

Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.

CECHY FALOWNIKÓW:

• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność

CECHY SILNIKÓW:

• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd

CECHY OPROGRAMOWANIA:

• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości

Sterownik OpenECU™ M580​

Wiele modeli silników o różnych rozmiarach w połączeniu z wyborem średnio napięciowych (<450 Vdc) lub wysoko napięciowych falowników (<750 Vdc) zapewniają szeroki zakres rozwiązania dla twoich elektrycznych lub hybrydowych potrzeb napędowych. To silniki z magnesami trwałymi o wysokim momencie obrotowym i niskiej prędkości i są zaprojektowane tak, aby współpracować ze standardowymi tylnymi mechanizmami różnicowymi bez pośredniej skrzyni biegów. Ponad 100 przełomowych patentów łączy się w niezrównaną wydajność i jakość. Zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom branży.

Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t

Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.

Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.

CECHY FALOWNIKÓW:

• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność

CECHY SILNIKÓW:

• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd

CECHY OPROGRAMOWANIA:

• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości

Przetwornica CO150

Technologia kompatybilna z silnikami innych firm. CO150 jest również oferowany jako przetwornica dla systemów dodatkowych.

Parametry programowe: Sinusoidalny prąd silnika, detekcja temperatury dla obniżenia parametrów, wykrywanie błędów komunikacji, interfejs komunikacji CAN 2.0b, kontrola momentu obrotowego lub prędkości. Zaawansowany algorytm kontroli dla optymalizacji modułu mocy i wydajności kompatybilny z narzędziem diagnostycznym TM4 ODIN.

Innowacja zasilania

Ta przetwornica łączy w sobie najnowsze technologie motoryzacyjne np. dwu – polowych tranzystorów izolowanych w najwyższej klasie aby dostarczyć przemysłowi rozwiązanie o najwyższej gęstości mocy i prądu.

Jest ona wyposażona w zaawansowane algorytmy kontroli dla optymalnego wykorzystania modułu mocy i wydajności. Łącząc sprzętowe i programowe innowacje, sterownik bramki Reflex™ przewiduje piki napięciowe na IGBT, zapewnia aby te nigdy nie osiągnęły limitu napięciowego.

Różnej częstotliwości przetwornice DC-AC.

 

Speficications are subject to change
1 450 Vdc, 30 seconds, 65°C
2 750 Vdc, 30 seconds, 65°C

Ładowarka BC120

Ładowarka TM4 jest lekka i kompaktowa. Wyposażona w 2 porty CAN 2.0b do 1 Mbps (J1939 kontrola / diagnostyka). IP67 dla zastosowania w ciężkich warunkach środowiskowych. Jednofazowa/ dostępna w II kwartale 2018 roku również jako trójfazowa. Posiada wejście AC (120/208/240 VAC) oraz 2 niezależne wyjscia trójfazowe 9kVA

BCI20 to innowacyjna dwukierunkowa przetwornica działa jako ładowarka i przetwornica
do różnych zastosowań w elektrycznych i hybrydowych pojazdach.

Jest przeznaczona do pełnego wykorzystania zakres prądu z sieci prądu zmiennego zgodnie z definicją w SAE J1772 dla uzyskania maksymalnej moc ładowania 18 kW przy 240 VAC.

Gdy pojazd jest w użyciu, ładowarka staje się podwójną przetwornicą, który może zasilić dwa niezależne, trójfazowe wyjścia o mocy 9 kVA każdy, aby zasilać różne pomocnicze systemy.

nasze usługi

Siłą firmy Drabpol

jako firmy VAR są nasze kompetencje

Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.