

Będąca w całości własnością Dana, TM4 projektuje i produkuje silniki elektryczne, generatory, energoelektronikę i systemy sterowania odpowiednie dla rynku komercyjnego, motoryzacyjnego, morskiego, górniczego, kolejowego, sportów motorowych i pojazdów rekreacyjnych.


TM4 przyczynia się do najwyższej możliwej wydajności konwersji energii dzięki swojej wiedzy w zakresie silników z magnesami trwałymi, zarządzania temperaturą, uzwojenia cewki, topologii zewnętrznego wirnika oraz algorytmów sterowania silnikiem i falownikiem. Posiadając biura w Kanadzie i Chinach, TM4 posiada ogólnoświatową sieć dystrybucji i wsparcia.
TM4 produkuje swoje produkty w Kanadzie i Chinach, w ramach wspólnej firmy Prestolite E-Propulsion Systems. Siedziba główna Dana TM4 znajduje się w Boucherville w Kanadzie. Zakład kanadyjski jest wyposażony w półautomatyczną linię produkcyjną, która spełnia rosnące wymagania naszych klientów.
Linie produkcyjne są przystosowane do rocznej wydajności produkcyjnej do 10 000 systemów (silnik, falownik, VMU). Co więcej, niezależne prototypownie pozwalają dostosowywać produkty do konkretnych życzeń klientów.
Zakład produkcyjny o powierzchni 1000 m2 i jest podzielony na stacje produkcyjne: w pełni zintegrowany zespół elektroniki wysokoprądowej i komórka testowa, produkcja stojana, montaż i impregnacja, montaż i wyważanie wirnika, w pełni zintegrowany zespół silnika i komórka testowa, zautomatyzowane testy zgodności i wydajności zespołów układu napędowego. Prototypownia 675 m2: cała elektronika wysokoprądowa, zespoły silnikowe.
Firma Drabpol od 2017 roku została drugim przedstawicielem Dana TM4 w Europie.


Silniki Motive™


Rodzina TM4 SUMO™
Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t
Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.
Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.
CECHY FALOWNIKÓW:
• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność
CECHY SILNIKÓW:
• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd
CECHY OPROGRAMOWANIA:
• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości


Sterownik OpenECU™ M580
Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t
Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.
Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.
CECHY FALOWNIKÓW:
• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność
CECHY SILNIKÓW:
• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd
CECHY OPROGRAMOWANIA:
• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości


Przetwornica CO150
Technologia kompatybilna z silnikami innych firm. CO150 jest również oferowany jako przetwornica dla systemów dodatkowych.
Parametry programowe: Sinusoidalny prąd silnika, detekcja temperatury dla obniżenia parametrów, wykrywanie błędów komunikacji, interfejs komunikacji CAN 2.0b, kontrola momentu obrotowego lub prędkości. Zaawansowany algorytm kontroli dla optymalizacji modułu mocy i wydajności kompatybilny z narzędziem diagnostycznym TM4 ODIN.
Innowacja zasilania
Ta przetwornica łączy w sobie najnowsze technologie motoryzacyjne np. dwu – polowych tranzystorów izolowanych w najwyższej klasie aby dostarczyć przemysłowi rozwiązanie o najwyższej gęstości mocy i prądu.
Jest ona wyposażona w zaawansowane algorytmy kontroli dla optymalnego wykorzystania modułu mocy i wydajności. Łącząc sprzętowe i programowe innowacje, sterownik bramki Reflex™ przewiduje piki napięciowe na IGBT, zapewnia aby te nigdy nie osiągnęły limitu napięciowego.
Różnej częstotliwości przetwornice DC-AC.
Speficications are subject to change
1 450 Vdc, 30 seconds, 65°C
2 750 Vdc, 30 seconds, 65°C


Ładowarka BC120
Ładowarka TM4 jest lekka i kompaktowa. Wyposażona w 2 porty CAN 2.0b do 1 Mbps (J1939 kontrola / diagnostyka). IP67 dla zastosowania w ciężkich warunkach środowiskowych. Jednofazowa/ dostępna w II kwartale 2018 roku również jako trójfazowa. Posiada wejście AC (120/208/240 VAC) oraz 2 niezależne wyjscia trójfazowe 9kVA
BCI20 to innowacyjna dwukierunkowa przetwornica działa jako ładowarka i przetwornica
do różnych zastosowań w elektrycznych i hybrydowych pojazdach.
Jest przeznaczona do pełnego wykorzystania zakres prądu z sieci prądu zmiennego zgodnie z definicją w SAE J1772 dla uzyskania maksymalnej moc ładowania 18 kW przy 240 VAC.
Gdy pojazd jest w użyciu, ładowarka staje się podwójną przetwornicą, który może zasilić dwa niezależne, trójfazowe wyjścia o mocy 9 kVA każdy, aby zasilać różne pomocnicze systemy.
Wodorowe Ogniwa Paliwowe


Systemy ogniw wodorowych
System od Loop Energy został zaprojektowany do bezproblemowej i uproszczonej integracji
Jednostka sterująca ogniwami paliwowymi (FCCU) w systemie Loop steruje bezpośrednio systemem chłodzenia, DC-DC, zmniejszając udział jednostki
VCU.
Zastosowanie: Floty miejskie, małe i średnie pojazdy specjalistyczne
Moc i zastosowanie: Moc ciągła netto: 28 kW; Kogeneracja ciepła i energii elektrycznej (CHP): 36 kW; Całkowita wydajność systemu (CHP) w trybie jazdy*. (Płynnym): 69%
Wymiary: Waga: 274 kg; Minimalna pojemność opakowań niestandardowych: 497 l
Podłączenie elektryczne: Zakres napięć wyjściowych: 370 VDC–450 VDC, or 500 VDC–700 VDC; Maksymalny prąd: 300 A; Napięcie zasilania: 24 VDC; Interfejs sterowania: CAN Bus V2.0B
Interfejs wodorowy i powietrzny: Ciśnienie zasilania paliwem wodorowym: 8.5 bara; Paliwo wodorowe: SAE J2719 or ISO 14687 (Klasa D); Utleniacz: Powietrze atmosferyczne
Chłodzenie i temperatury otoczenia: Typ chłodziwa: BASF Glysantin FC G 20; Zakres temperatur roboczych: -30°C do +50°C; Zakres temperatur magazynowania: -40°C do +85°C
Dodatki: Wymiennik ciepła, filtry powietrza, rama montażowa systemu
i połączenia
Zastosowanie: Autobusy dalekobieżne, pojazdy ciężarowe, ciągniki terminalowe i pojazdy o średniej ładowności
Moc i zastosowanie: Moc ciągła netto: 48 kW; Kogeneracja ciepła i energii elektrycznej (CHP): 62 kW; Całkowita wydajność systemu (CHP) w trybie jazdy*. (Płynnym): 67%
Wymiary: Waga: 381 kg; Minimalna pojemność opakowań niestandardowych: 746 l
Podłączenie elektryczne: Zakres napięć wyjściowych: 370 VDC–450 VDC, or 500 VDC–700 VDC; Maksymalny prąd: 350 A; Napięcie zasilania: 24 VDC; Interfejs sterowania: CAN Bus V2.0B
Interfejs wodorowy i powietrzny: Ciśnienie zasilania paliwem wodorowym: 8.5 bara; Paliwo wodorowe: SAE J2719 or ISO 14687 (Klasa D); Utleniacz: Powietrze atmosferyczne
Chłodzenie i temperatury otoczenia: Typ chłodziwa: BASF Glysantin FC G 20; Zakres temperatur roboczych: -30°C do +50°C; Zakres temperatur magazynowania: -40°C do +85°C
Dodatki: Wymiennik ciepła, filtry powietrza, rama montażowa systemu
i połączenia
Zastosowanie: Autobusy dalekobieżne, pojazdy ciężarowe, ciągniki terminalowe i pojazdy o średniej ładowności
Moc i zastosowanie: Moc ciągła netto: 59 kW; Kogeneracja ciepła i energii elektrycznej (CHP): 76 kW; Całkowita wydajność systemu (CHP) w trybie jazdy*. (Płynnym): 70%
Wymiary: Waga: 398 kg; Minimalna pojemność opakowań niestandardowych: 714 l
Podłączenie elektryczne: Zakres napięć wyjściowych: 370 VDC–450 VDC, or 500 VDC–700 VDC; Maksymalny prąd: 300 A; Napięcie zasilania: 24 VDC; Interfejs sterowania: CAN Bus V2.0B
Interfejs wodorowy i powietrzny: Ciśnienie zasilania paliwem wodorowym: 10.5 bara; Paliwo wodorowe: SAE J2719 or ISO 14687 (Klasa D); Utleniacz: Powietrze atmosferyczne
Chłodzenie i temperatury otoczenia: Typ chłodziwa: BASF Glysantin FC G 20; Zakres temperatur roboczych: -30°C do +50°C; Zakres temperatur magazynowania: -40°C do +85°C
Dodatki: Wymiennik ciepła, filtry powietrza, rama montażowa systemu
i połączenia


System ogniw wodorowych S1200
W skład systemu wchodzi moduł ogniwa paliwowego S1200 zasilany stosami eFlow™, system chłodniczy i przetwornica DC-DC
Wydajność tam, gdzie się liczy
do 60% efektywności systemu netto w trybie jazdy
Szeroki zakres
W szerokim zakresie mocy netto 17-83 kW
Niski koszt integracji
Fabrycznie zaprogramowany system i elastyczne opakowanie
Zastosowanie: Autobusy dalekobieżne i pojazdy ciężarowe
Moc i zastosowanie: Moc znamionowa netto: 100 kW; Wydajność mocy znamionowej netto: 48%; Moc szczytowa netto przerywana: 110-120 kW; Wydajność mocy szczytowej netto: 40-44%; Zakres Trybu jazdy netto: 17-83 kW; Efektywność Tryb jazdy netto: 50-60%
Wymiary fizyczne: Wymiary (DxSxW): 1,008 mm x 679 mm x 787 mm; Masa: <300 kg; Pojemność: 539 l
Elektryczne Interfejsy: Zakres napięć wyjściowych: 520 VDC–850 VDC; Maksymalny prąd wyjściowy: 300 A, DC-DC; Nominalne napięcie zasilania: 24 VDC; Minimalny poziom wysokiego napięcia: Zasilanie wewnętrzne; Interfejs sterowania: CAN Bus V2.0B
Interfejs wodorowy i powietrzny: Jakość paliwa: SAE J2719 or ISO 14687 (Klasa D); Ciśnienie wlotowe paliwa: 14 bara
Chłodzenie i temperatury otoczenia: Stopień ochrony, obudowa: IP67, IEC 60529; Rekomendowany typ chłodziwa: 50/50 DI/Glycol mix, BASF Glysantin FC G 20 lub podobne chłodziwo właściwe dla FC; Zakres temperatur roboczych: -30°C to +50°C; Zakres temperatur magazynowania: -30°C to +85°C
Zgodność z przepisami: Certyfikaty: CE do IEC62282, U&N ECE R10
Dodatki: Wymiennik ciepła, filtry powietrza, zestawy serwisowe, chłodnica
nasze usługi
Siłą firmy Drabpol
jako firmy VAR są nasze kompetencje
Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.