ail(5)

Rolnicze i Leśne

Rozwiązania dla pozadrogowych pojazdów rolniczych i leśnych

Systemy Multipleksowe

Wyswietlacze Modułowe

Wskaźniki i Zegary

Klimatyzacje

Monitoring wokół pojazdu

Silniki Elektryczne

Telematyka

Czujniki

Temperatura i cisnienie opon

Elektroniczne kontrolery przepustnicy

Joysticki i Manipulatory

Wypadkowe rejestratory Danych

Systemy Multipleksowe

komponenty systemowe:

Komputer centralny CBCU 3

CBCU3 to odpowiedź na rosnące potrzeby wiarygodnego i wszechstronnego systemu kontroli pojazdu poprzez inteligentne urządzenie oraz zarządzenie wejściami/wyjściami z kabiny oraz całego pojazdu do jednego urządzenia.

CBCU3 odznacza się nie tylko wysoką niezawodnością i wytrzymałością ale również wysokim potencjałem redukcji wiązek elektrycznych, złącz, przekaźników i bezpieczników. Może współpracować z czterema węzłami (kompatybilne: MUX2-B, MUX2-M i MUX2-BP) poprzez magistralę CAN. DO CBCU3 można podłączyć różne wskaźniki oraz deski wskaźników poprzez magistralę CAN. Możliwe konfiguracje z FlexCluster, MultiViu®Professional12 oraz CB500. Produkty CBCU zapewniają kompletne rozwiązanie systemowe dla autobusów, ciężarówek oraz pojazdów specjalnych dostępnych od ręki w trzech różnych wariantach:

• CBCU3-E rozbudowany, dostępny również w wersji wodoodpornej sterownik
   łączący wszystkie funkcjonalne wymagania pojazdów ciężarowych jak również
   dużych autobusów i autokarów;
• CBCU3-E24L zapewnia 24V LIN interfejs do taniej komunikacji pomiędzy
   siłownikami i czujnikami w pojeździe;
• CBCU3-EL zapewnia standardowy 12V LIN interfejs;

właściwości CBCU 3
Odbiór, przetwarzanie i przesyłanie danych za pośrednictwem interfejsów CAN
Funkcje diagnostyczne na różnych poziomach dla kierowcy, właściciela i obsługi personelu
Punkt dostępu dla narzędzi diagnostycznych do architektury elektrycznej
Przesyłanie szczegółowych danych na magistrali CAN wejścia/ wyjścia dla obsługi:
– Wejścia cyfrowe do przełączników i sygnałów stanu
– Wejścia częstotliwości
– Wejścia analogowe dla czujników
– Wyjścia zasilania żarówek i przekaźniki
– Sterowanie wskaźników i kontrolek na wyświetlaczu

multiplekser MUX5-B

MUX2-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.

 

Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.

Zastosowanie:

• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.

Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

właściwości MUX2-B
Jedna wersja dla 12V i 24V
1 CAN interface
24 wyjścia HS 78A (30A) łącznie
8 wyjść LS 24A (8A) łącznie
24 cyfrowych wejść, parametryzowanych
6 wejść analogowych, parametryzowanych
Poziom zabezpieczeń IP40

Oprogramowanie KIBES 32

• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• 32-bitowy system operacyjny oparty na jądrze OSEK,
• Wspiera języki programowania IEC: FBD, SFC i ST,
• Zintegrowany system pomocy, intuicyjna obsługa,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Załączony generator C-code w standardowym jądrze programu,
• Współpraca z systemem WINDOWS,
• Rozszerzone możliwości programowe,
• Interface i klucz sprzętowy USB.

Wyswietlacze modułowe

Kontroler wyświetlacza MultiViu® Flex 4 i 7

MultiViu® Flex 4 i 7 to elastyczne rozwiązanie służące do wyświetlania informacji dla kierowcy. Są to samodzielne wyświetlacze służące jako wyposażenie dodatkowe mające na celu wsparcie (pojazdu) kierowcy. Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna” jest możliwe dzięki wykorzystaniu opcji dotykowej lub zintegrowanego panelu przyciskowego oraz obrotowego aktywatora (pokrętła).

Wyświetlacze te można z łatwością przeprogramować przy wykorzystaniu interfejsu USB oraz narzędzia do programowania MultiViu® Flex AppBuilder Co więcej, dzięki kilku możliwym interfejsom „człowiek – maszyna”, doskonale dostosowują się do różnych potrzeb i są dostępne w dwóch rozmiarach: 4.3″ oraz 7″.

• Samodzielny kontroler wyświetlacza,
• Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz True Color TFT,
   dostępny w dwóch rozmiarach,
• Oferuje rożne opcje wejść/wyjść oraz interfejsów w zależności
   od wymagań klienta,
• Prosty w zaprojektowaniu ekran interfejsu „człowiek – maszyna”,
   dzięki wykorzystaniu narzędzia oprogramowania AppBuilder.

• Podświetlenie: sterowanie przez czujnik światła, CAN
   lub ręczne przy wykorzystaniu opcji ustawień w menu,
• Wyświetlacz: kolorowy wyświetlacz TFT – Rozdzielczość wyświetlacza:
   – MultiViu®Flex4: 480 x 272 pikseli,
   – MultiViu®Flex7: 800 x 480 pikseli,
• Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna”: przy wykorzystaniu przycisków  lub opcji dotykowej.

WariantBasicFull TBasic TFull TK
Rezystancyjny ekran dotykowy
Klawisze i sterownik obrotowy
CAN2222
RS2321111
Wejście analogowe/ cyfrowe4444
Wyjście cyfrowe3333
Ethernet11
Wejście video11
USB 2.01112
Wewnętrzny brzęczyk
Czujnik oświetlenia
RAM128 MB256 MB128 MB256 MB
Pamięć Flash512 MB1 GB512 MB1 GB
Wariant Basic Full T Basic T Full TK
Rezystancyjny ekran dotykowy
Klawisze i sterownik obrotowy
CAN2222
RS2321111
Wejście analogowe/ cyfrowe4444
Wyjście cyfrowe3333
Ethernet11
Wejście video1313
USB 2.01112
Wewnętrzny brzęczyk
Czujnik oświetlenia
RAM128 MB256 MB128 MB256 MB
Pamięć Flash512 MB1 GB512 MB1 GB

Wskaźniki i zegary

SingleViu

Przekonująca różnorodność! Nowe możliwości – z CAN i analogiem!
Nowe, okrągłe wskaźniki firmy VDO.

Od prawie 90 lat VDO produkuje wskaźniki wyróżniające się niezawodną budową, trwałością i dokładnością wskazań.
Linia SingleViu – to nowe, okrągłe wskaźniki z wyświetlaczem LCD w urządzeniu, które zapewniają doskonałą czytelność wskazań połączoną z łatwością obsługi.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii są przygotowane do współpracy z przyszłymi systemami oraz są kompatybilne wstecz z rodziną wskaźników WWG (International i Vision), ViewLine i CANcocpit, stosowanych przez producentów maszyn budowlanych i rolniczych. W sumie dostępne są 74 warianty do nowych konstrukcji jak również do modernizacji I remontów istniejących maszyn.

OPISSingleViu
Napięcieod 8 do 32 V
Temperatura pracy-40 °C do +80 °C
Klasa ochrony IP67
Kąt wyświetlania 240°
Podświetleniewe wszystkich kolorach RGB

• Podwójne wejście do cyfrowej magistrali CAN (CAN SAE J1939) oraz dostępnych na rynku czujników analogowych
• Elastyczna krzywa prądu czujnika (52 mm), możliwość dostosowania liczby impulsów (80 / 85, 100 mm)
• Dostępne średnice 52, 80 i 100mm,
• Konfigurację można zmieniać poprzez przycisk lub za pomocą SingleViu ConfigTool,
• Z przyłączem wtyczki pojazdu MX150,
• Podwójne szyby i odporne na wstrząsy szkło mineralne ,
• Obudowa ognioodporna

• Wskaźniki temperatury, ciśnienia, poziomu cieczy, DEF / AdBlue, woltomierze, amperomierze, prędkościomierze i obrotomierze,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)

Cockpit International

WWG (World Wide Gauge) to standardowy wskaźnik dla pojazdów specjalnych i maszyn. Z modułowymi rozwiązaniami z trzema wariantami obudowy oraz dwoma różnymi podświetleniami (przód lub tył). Ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do potrzeb każdego klienta, możliwość różnych rozwiązań (wygląd skali). Instalacja na panelu, prędkościomierz– wyświetlacz LC / obrotościomierz, podświetlanie przednie bądź tylne.

OPISCockpit International
Napięcie12V lub 24V
Temperatura pracy-30°C do +85°C
Klasa ochrony IP 64 (przód)
Światło przednie International
Światło tylne Vision

• Produkt analogowy,
• Dostępne 52, 80 i 100mm czujniki,
• Różne sposoby montażu (nakrętka; śruby i wspornik),
• Szybka z mineralnego szkła,
• Metalowa ramka.

• Obrotomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
   ciśnienie, temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)

Viewline

Viewline to analogowy wskaźnik do pojazdów specjalnych oraz urządzeń w szerokim zakresie zastosowania. Trzy warianty obudowy, dostarczają więcej funkcji oraz możliwości instalacji jak i projektu. Nasz system plug and play pozwala wskaźnikom Viewline na montaż na i w panelu, oferuje najwyższy poziom możliwości instalacyjnych. Z ramkami lub bez, pozwala na wysoki stopień różnorodności projektowej.

Wyjątkowo w tym segmencie produktów, jest dostępna technologia podświetlania od tyłu. Instalacja w i na panelu, odporność na wodę i parowanie, podświetlenie LED oraz lampki ostrzegawcze, wymienne ramki, wyświetlacz LC, podświetlanie od tyłu.

OPISViewline
Napięcie12V lub 24V
Temperatura pracy-30°C do +80°C
Klasa ochrony IP 67 (przód)
PodświetlenieLED
Duży wyświetlacz LC w 85 i 110mm wskaźnikach

• Montaż na i w panelu,
• Dostępne rozmiary 52, 85 i 110 mm,
• Średnica 80 i 85 mm,
• Zintegrowane kontrolki, możliwość umieszczenia do 5 kontrolek
   w 85 i 110mm wskaźniku,
• Wymienne ramki.

• Obrotościomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
   ciśnienie temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: Aftermarket i hurt (10-opak.)

Klimatyzacje

KL20

Klimatyzator KL20 występuje w dwóch wykonaniach: krótkiej i długiej. Wybór danego modelu zależy między innymi od powierzchni dachu maszyny. Wydajność chłodnicza, wynosząca 5000 Wat i wydajność dmuchawy powietrza -700 m3/h w pełni gwarantują odpowiedni komfort pracy dla operatora w upalne dni. Klimatyzator KL20 posiada aluminiową obudowę. Charakteryzuje się bardzo prostym montażem, odpornością na drgania.

KL20 spełnia wszystkie wymogi stawiane w dzisiejszych czasach nowoczesnym klimatyzacjom.

• łatwy i szybki montaż
• prosty w obsłudze i utrzymaniu
• ekstremalnie płaski
• elastyczna, nieskomplikowana, oszczędna w czasie instalacja

Dostępne są dwie opcje nawiewu powietrza:
• nawiew poprzez dysze powietrzne
• nawiew poprzez ogólną dystrybucję powietrza

P/NOpis PozycjiKL20, KL20EUL500, KL60KL47, KL48, KL49TkolejLiebheruniwersalny
H14-003-049Osuszacz klimatyzatora
X
B11-AB1-286Dmuchawa parownika
X
H14-001-058Osuszacz klimatyzatora
X
H14-001-057Osuszacz klimatyzatora
X
H13-002-209Sprężarka klimatyzacji
X
H11-002-251Dmuchawa parownika
X
H11-002-250Wentylator skraplacza
X
H11-002-215-1Dmuchawa parownika
X
H14-001-036Osuszacz klimatyzatora
X
H11-002-298Wentylator skraplacza
X

Monitoring wokół pojazdu

ProViu®360 2nd gen

Kolejna generacja systemu podglądu wokół pojazdu

Korzyści i funkcje

  • System HD zapewniający podgląd wokół pojazdu
  • Kamery HDR o rozdzielczości 4 megapikseli
  • Lepsza jakość obrazu zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia
  • Obraz w czasie rzeczywistym – 30 fps
  • Mniejsze gabaryty dla optymalnej integracji z pojazdem
  • W oparciu o doświadczenia z pierwszą generacją
System dostarcza obraz w ciągu 1,9 sekundy, zapewniając bezpieczeństwo, nawet wtedy gdy czas ma decydujące znaczenie. Po pierwszym włączeniu system przełączy się na kamerę cofania w krystalicznie czystym formacie HD Po dodatkowych trzech sekundach system kończy sekwencję startową i dostarcza 360-stopniowy podgląd wokół pojazdu. Gotowość do działania w zaledwie 5 sekund

Silniki Elektryczne

Rodzina TM4 SUMO™

Wiele modeli silników o różnych rozmiarach w połączeniu z wyborem średnio napięciowych (<450 Vdc) lub wysoko napięciowych falowników (<750 Vdc) zapewniają szeroki zakres rozwiązania dla twoich elektrycznych lub hybrydowych potrzeb napędowych. To silniki z magnesami trwałymi o wysokim momencie obrotowym i niskiej prędkości i są zaprojektowane tak, aby współpracować ze standardowymi tylnymi mechanizmami różnicowymi bez pośredniej skrzyni biegów. Ponad 100 przełomowych patentów łączy się w niezrównaną wydajność i jakość. Zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom branży.

Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t

Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.

Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.

CECHY FALOWNIKÓW:

• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność

CECHY SILNIKÓW:

• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd

CECHY OPROGRAMOWANIA:

• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości

telematyka

MiX 4000

Mix 4000 to produkt najwyżej jakości zawierający najnowsze rozwiązania zgodne z aktualnymi trendami na rynku. Na płycie głównej urządzenia umieszczono zarówno modem GSM, odbiornik GPS, akcelerometr (czujniki przyspieszeń), Bluetooth niskiego poziomu energii, I/O, 2 wejścia CAN, 2 porty RS232, 4 wyjścia sterujące oraz 434/915 MHZ nadajnik-odbiornik ( transceiver) krótkiego zasięgu. Integracja połączenia RF krótkiego zasięgu razem z transmisją GSM pozwala na komunikację na 2 alternatywnych kanałach ( przy różnych częstotliwościach).

Urządzenie ma możliwość korzystania alternatywnie z modemów GSM GPRS (2G) lub HSPA (3G). antena GSM jest zintegrowana. (Nie wymaga anten zewnętrznych). Oprogramowanie urządzenia (firmware) może być zmieniane zdalnie za pomocą sieci GSM. W przypadku utraty połączenia GSM (brak zasięgu, awaria sieci itp.) Mix 4000 może przechować do 20 000 wiadomości. Odbiornik GPS jest odbiornikiem wysokiej czułości, a urządzenie jest wyposażone we wbudowaną antenę GPS. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania zewnętrznych anten. Cechuje go praca w oparciu o dane pobierane z szyny CAN i najdokładniejszy procesor na rynku . System umożliwia rejestrację do 43 parametrów z szyny CAN.

  • rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
  • błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
  • identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
  • kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
  • spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
  • dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
  • serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
  • zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
  • aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
  • zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
  • aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
  • integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.
  • 2 porty CAN (pojazd + DTCO)
  • 2 porty szeregowe
  • Worldwide Magix (RF)
  • Bluetooth
  • Akcelerometr 3-osiowy
  • GPS i GLONASS
  • Przełączniki wykrywania sabotażu
  • Wykrywanie rozłączeń GSM i GPS
  • Anteny wewnętrzne (opcjonalne zewnętrzne)

Czujniki

czujniki ciśnienia

Czujnik ciśnienia VDO jest oparty na zasadzie elektromechanicznej.
Pozycja suwaka na drucie rezystancyjnym cewki ustalana jest przez bezpośrednie oddziaływanie ciśnienia i stąd wyprowadzany jest na elektryczny sygnał wyjściowy w zakresie 10 Ω – 184 Ω.

Niektóre czujniki są uziemione (masowane). Inne nie są uziemione, czyli posiadają oddzielne podłączenie (styk) dla masy. Czujniki ciśnienia mogą być wyposażone w dodatkowy styk ostrzegawczy, żeby wskazać, kiedy spadło lub wzrosło ciśnienia jak również prowadzić ciągły pomiar.

Typy czujników ciśnienia – wykonania podłączeń i styków elektrycznych:

• bez styku ostrzegawczego (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• bez styku ostrzegawczego (WK), odizolowana masa
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), odizolowana masa

Charakterystyczne cechy wskaźników ciśnienia to: ciśnienie oleju silnika, przekładni, układu hamulcowego:

• 0-2 bar
• 0-5 bar,
• 0-10 bar,
• 0-25 bar,
• 0-80 psi,
• 0-150 psi,
• 0-400 psi,
• 0-5 x 100 kPa,
• 0-10 x 100 kPa,

czujniki temperatury

W ofercie występuje m.in.:

czujnik temperatury 1-stykowy (część elektryczna)
  stosowany jako nadajnik temperatury do wskaźnika,

czujnik temperatury 2-stykowy (część elektryczna)
  z odizolowaną masą z obudowy stosowany jako nadajnik
  temperatury do wskaźnika (np wersje marine).

Charakterystyczne cechy wskaźników temperatury to:

Temperatura: układu chłodzenia; oleju silnika, oleju przekładni, oleju zmiennika, głowicy silnika, spalin, zewnętrzna i wewnętrzna:

• 40-120 oC,
• 50-150 oC,
• 60-200 oC,
• 100-900 oC,
• 250-1650 oF,
• 100-250 oF,
• 120-300 oF,
• -25 – +40 oC.

czujniki poziomu paliwa

Cechy szczególne:

Poziom paliwa w zbiornikach:

• montaż: z góry, od dołu, z boku,
• głębokość zbiornika od 131 do 1 387 mm,
• czujnik pływakowy,
• czujnik cylindryczny,
• czujnik kompaktowy (zasilanie i powrót paliwa, odpowietrzenie, zasilanie ogrzewania).

czujniki prędkości

Cechy szczególne:

Czujniki prędkości obrotowej indukcyjne:

• Nadajnik Hall’a,
• Czujnik indukcyjny,
• Generator impulsów,
• Generator częstotliwości.

Temperatura i ciśnienie opon

ContiPressureCheck™

System ContiPressureCheck informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu i temperatury w ogumieniu i alarmuje jeśli ciśnienie jest obniżone poniżej wymaganych wartości lub nastąpił wzrost temperatury zagrażającej uszkodzeniu opony. Szczególnie jest to ważne w naczepach, kiedy kierowcy dowiadują się o uszkodzeniu opony lub zablokowanych hamulcach jak zobaczą w lusterkach wstecznych dym z palącej się opony.

Elektroniczne kontrolery przepustnicy

Elektroniczne pedały podłogowe

Elektroniczne pedały montowane na podłodze do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze pedały nożne montowane do podłogi doskonale nadają się do zastosowań, w których operator siedzi lub stoi i preferuje się umieszczenie punktu obrotu pod piętą operatora w celu elektronicznego sterowania przyspieszeniem. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania.

  • Wiele punktów montażowych dla różnych typów czujników przemieszczeń liniowych.
  • Szeroka powierzchnia poprawiająca jazdę.
  • Kąt pedału jest regulowany.
  • Dostępne są lekkie i wytrzymałe konstrukcje.
  • Powierzchnia antypoślizgowa na pedale.
  • Bardzo trwały z powłoką antykorozyjną.
  • Niska cena.
  • Wykonane ze spawanych części stalowych i aluminiowych.

PODWIESZANE PEDAŁY GAZU

Elektronicznie podwieszane pedały nożne do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze podwieszane pedały doskonale nadają się do zastosowań, w których wymagany jest łatwy dostęp do podłogi. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania. 

 

Joysticki i manipulatory

Joysticki przemysłowe

Joysticki przemysłowe są używane na całym świecie jako sterowania do współpracy z maszynami. W Curtiss Wright zapewniamy różnorodną gamę joysticków pasujących do każdego zastosowania, aby zapewnić płynny i precyzyjny ruch krytycznych funkcji. Każdy joystick ma swój własny zestaw cech, które zapewniają pełną kontrolę podczas dopasowywania do wymagań aplikacji.

Joysticki Curtiss-Wright są odpowiednie do zastosowań w pojazdach użytkowych, zarówno na drogach, jak i poza nimi. Należą do nich pojazdy budowlane i rolnicze, przeładunki i inne pojazdy specjalistyczne. Nadają się również do użytku z urządzeniami przemysłowymi, takimi jak robotyka.

  • Kilka opcji osi
  • Praktycznie nieskończona rozdzielczość – zapewniająca wysoką dokładność i wydajność
  • Umiejętność funkcjonowania w środowisku głośnym elektronicznie
  • Wysoka niezawodność
  • Długa żywotność
  • Różnorodność rozmiarów
  • Wytrzymała konstrukcja
  • Może działać w najtrudniejszych warunkach – temperatura, wstrząsy i wibracje
  • Uchwyty i uchwyty jednoosiowe, wieloosiowe

Wypadkowe rejestratory danych

UDS AT Pro

Urządzenia UDS automatycznie rejestrują wszystkie dane istotne dla zdarzeń w przypadku wypadków i zdarzeń podobnych do wypadków.

Przycisk UDS-ATPRO* i UDS

Najnowsza generacja rejestratora danych o wypadkach jest wynikiem dalszego rozwoju.

Mniejsze wymiary, koncepcja elastycznego kabla i nowe uszczelnienia złączy upraszczają instalację w każdym pojeździe z instalacją elektryczną 12 lub 24 V, a interfejs USB zapewnia nieskomplikowaną obsługę danych.

Nowo opracowany przycisk UDS jest zarówno jednostką sterującą, jak i wyświetlaczem. Ochrona przed wodą i odporność na środki  dezynfekujące sprawiają, że jest gotowy do użycia w wymagających środowiskach pracy.

Czujniki 3D o wysokiej rozdzielczości

UDS-ATPRO jest wyposażony w dwa niezależnie działające systemy czujników 3D o wysokiej rozdzielczości, które wykrywają wszystkie ruchy pojazdu.

 

  • Unikalne wykrywanie kolizjiZaawansowany algorytm wykrywania kolizji umożliwia UDS-AT PRO automatyczne rozróżnianie codziennych sytuacji, krytycznych manewrów podczas jazdy lub rzeczywistej kolizji.
  • Inteligentne zarządzanie zdarzeniamiInteligentne zarządzanie zdarzeniami rozróżnia cztery typy zdarzeń: wyzwalanie automatycznie, ręcznie, zewnętrznie lub podczas postoju pojazdu. Gdy tylko system rozpozna jeden z tych typów zdarzeń, automatycznie odbywa się trwały i odporny na manipulacje zapis wszystkich danych istotnych dla zdarzenia.
  • Rejestracja danych o zdarzeniachOprócz przyspieszeń i prędkości kątowych, UDS-AT PRO rejestruje ważne sygnały pojazdu, takie jak użycie hamulca i kierunkowskazów lub stan niebieskiego światła i syreny. W odniesieniu do czasu wyzwolenia i rodzaju zdarzenia rejestracja oparta jest na czasie i/lub odległości. Dane o wysokiej rozdzielczości po wystąpieniu zdarzenia przedstawiają dokładny przebieg wypadku.
  • Rejestracja danych statystycznychPonadto UDS-ATPRO rejestruje na żądanie dane statystyczne, które można wykorzystać na przykład do dokumentowania użycia sygnałów specjalnych (czas włączenia i wyłączenia).

  • Analiza wypadków i rekonstrukcja wypadkówZarejestrowane dane można odczytać za pomocą oprogramowania UDS-AT 2.0 i mogą być one wykorzystywane przez uprawnionych rzeczoznawców do analizy i rekonstrukcji wypadków.

 

nasze usługi

Siłą firmy Drabpol

jako firmy VAR są nasze kompetencje

Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.