Systemy Multipleksowe
komponenty systemowe:
Komputer centralny CBCU 3
CBCU3 to odpowiedź na rosnące potrzeby wiarygodnego i wszechstronnego systemu kontroli pojazdu poprzez inteligentne urządzenie oraz zarządzenie wejściami/wyjściami z kabiny oraz całego pojazdu do jednego urządzenia.
CBCU3 odznacza się nie tylko wysoką niezawodnością i wytrzymałością ale również wysokim potencjałem redukcji wiązek elektrycznych, złącz, przekaźników i bezpieczników. Może współpracować z czterema węzłami (kompatybilne: MUX2-B, MUX2-M i MUX2-BP) poprzez magistralę CAN. DO CBCU3 można podłączyć różne wskaźniki oraz deski wskaźników poprzez magistralę CAN. Możliwe konfiguracje z FlexCluster, MultiViu®Professional12 oraz CB500. Produkty CBCU zapewniają kompletne rozwiązanie systemowe dla autobusów, ciężarówek oraz pojazdów specjalnych dostępnych od ręki w trzech różnych wariantach:
• CBCU3-E rozbudowany, dostępny również w wersji wodoodpornej sterownik
łączący wszystkie funkcjonalne wymagania pojazdów ciężarowych jak również
dużych autobusów i autokarów;
• CBCU3-E24L zapewnia 24V LIN interfejs do taniej komunikacji pomiędzy
siłownikami i czujnikami w pojeździe;
• CBCU3-EL zapewnia standardowy 12V LIN interfejs;
właściwości CBCU 3 |
---|
Odbiór, przetwarzanie i przesyłanie danych za pośrednictwem interfejsów CAN |
Funkcje diagnostyczne na różnych poziomach dla kierowcy, właściciela i obsługi personelu |
Punkt dostępu dla narzędzi diagnostycznych do architektury elektrycznej |
Przesyłanie szczegółowych danych na magistrali CAN wejścia/ wyjścia dla obsługi: |
– Wejścia cyfrowe do przełączników i sygnałów stanu |
– Wejścia częstotliwości |
– Wejścia analogowe dla czujników |
– Wyjścia zasilania żarówek i przekaźniki |
– Sterowanie wskaźników i kontrolek na wyświetlaczu |
multiplekser MUX5-B
MUX2-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.
Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.
Zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.
Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.
właściwości MUX2-B |
---|
Jedna wersja dla 12V i 24V |
1 CAN interface |
24 wyjścia HS 78A (30A) łącznie |
8 wyjść LS 24A (8A) łącznie |
24 cyfrowych wejść, parametryzowanych |
6 wejść analogowych, parametryzowanych |
Poziom zabezpieczeń IP40 |
Oprogramowanie KIBES 32
• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• 32-bitowy system operacyjny oparty na jądrze OSEK,
• Wspiera języki programowania IEC: FBD, SFC i ST,
• Zintegrowany system pomocy, intuicyjna obsługa,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Załączony generator C-code w standardowym jądrze programu,
• Współpraca z systemem WINDOWS,
• Rozszerzone możliwości programowe,
• Interface i klucz sprzętowy USB.
Wyswietlacze modułowe
Kontroler wyświetlacza MultiViu® Flex 4 i 7
MultiViu® Flex 4 i 7 to elastyczne rozwiązanie służące do wyświetlania informacji dla kierowcy. Są to samodzielne wyświetlacze służące jako wyposażenie dodatkowe mające na celu wsparcie (pojazdu) kierowcy. Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna” jest możliwe dzięki wykorzystaniu opcji dotykowej lub zintegrowanego panelu przyciskowego oraz obrotowego aktywatora (pokrętła).
Wyświetlacze te można z łatwością przeprogramować przy wykorzystaniu interfejsu USB oraz narzędzia do programowania MultiViu® Flex AppBuilder Co więcej, dzięki kilku możliwym interfejsom „człowiek – maszyna”, doskonale dostosowują się do różnych potrzeb i są dostępne w dwóch rozmiarach: 4.3″ oraz 7″.
• Samodzielny kontroler wyświetlacza,
• Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz True Color TFT,
dostępny w dwóch rozmiarach,
• Oferuje rożne opcje wejść/wyjść oraz interfejsów w zależności
od wymagań klienta,
• Prosty w zaprojektowaniu ekran interfejsu „człowiek – maszyna”,
dzięki wykorzystaniu narzędzia oprogramowania AppBuilder.
• Podświetlenie: sterowanie przez czujnik światła, CAN
lub ręczne przy wykorzystaniu opcji ustawień w menu,
• Wyświetlacz: kolorowy wyświetlacz TFT – Rozdzielczość wyświetlacza:
– MultiViu®Flex4: 480 x 272 pikseli,
– MultiViu®Flex7: 800 x 480 pikseli,
• Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna”: przy wykorzystaniu przycisków lub opcji dotykowej.
Wariant | Basic | Full T | Basic T | Full TK |
---|---|---|---|---|
Rezystancyjny ekran dotykowy | – | • | – | • |
Klawisze i sterownik obrotowy | – | – | • | • |
CAN | 2 | 2 | 2 | 2 |
RS232 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Wejście analogowe/ cyfrowe | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wyjście cyfrowe | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ethernet | – | 1 | – | 1 |
Wejście video | – | 1 | – | 1 |
USB 2.0 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Wewnętrzny brzęczyk | • | • | • | • |
Czujnik oświetlenia | – | • | – | • |
RAM | 128 MB | 256 MB | 128 MB | 256 MB |
Pamięć Flash | 512 MB | 1 GB | 512 MB | 1 GB |
Wariant | Basic | Full T | Basic T | Full TK |
---|---|---|---|---|
Rezystancyjny ekran dotykowy | – | • | – | • |
Klawisze i sterownik obrotowy | – | – | • | • |
CAN | 2 | 2 | 2 | 2 |
RS232 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Wejście analogowe/ cyfrowe | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wyjście cyfrowe | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ethernet | – | 1 | – | 1 |
Wejście video | 1 | 3 | 1 | 3 |
USB 2.0 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Wewnętrzny brzęczyk | • | • | • | • |
Czujnik oświetlenia | • | • | • | • |
RAM | 128 MB | 256 MB | 128 MB | 256 MB |
Pamięć Flash | 512 MB | 1 GB | 512 MB | 1 GB |
Wskaźniki i zegary
SingleViu
Przekonująca różnorodność! Nowe możliwości – z CAN i analogiem!
Nowe, okrągłe wskaźniki firmy VDO.
Od prawie 90 lat VDO produkuje wskaźniki wyróżniające się niezawodną budową, trwałością i dokładnością wskazań.
Linia SingleViu – to nowe, okrągłe wskaźniki z wyświetlaczem LCD w urządzeniu, które zapewniają doskonałą czytelność wskazań połączoną z łatwością obsługi.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii są przygotowane do współpracy z przyszłymi systemami oraz są kompatybilne wstecz z rodziną wskaźników WWG (International i Vision), ViewLine i CANcocpit, stosowanych przez producentów maszyn budowlanych i rolniczych. W sumie dostępne są 74 warianty do nowych konstrukcji jak również do modernizacji I remontów istniejących maszyn.
OPIS | SingleViu |
---|---|
Napięcie | od 8 do 32 V |
Temperatura pracy | -40 °C do +80 °C |
Klasa ochrony | IP67 |
Kąt wyświetlania | 240° |
Podświetlenie | we wszystkich kolorach RGB |
• Podwójne wejście do cyfrowej magistrali CAN (CAN SAE J1939) oraz dostępnych na rynku czujników analogowych
• Elastyczna krzywa prądu czujnika (52 mm), możliwość dostosowania liczby impulsów (80 / 85, 100 mm)
• Dostępne średnice 52, 80 i 100mm,
• Konfigurację można zmieniać poprzez przycisk lub za pomocą SingleViu ConfigTool,
• Z przyłączem wtyczki pojazdu MX150,
• Podwójne szyby i odporne na wstrząsy szkło mineralne ,
• Obudowa ognioodporna
• Wskaźniki temperatury, ciśnienia, poziomu cieczy, DEF / AdBlue, woltomierze, amperomierze, prędkościomierze i obrotomierze,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)
Cockpit International
WWG (World Wide Gauge) to standardowy wskaźnik dla pojazdów specjalnych i maszyn. Z modułowymi rozwiązaniami z trzema wariantami obudowy oraz dwoma różnymi podświetleniami (przód lub tył). Ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do potrzeb każdego klienta, możliwość różnych rozwiązań (wygląd skali). Instalacja na panelu, prędkościomierz– wyświetlacz LC / obrotościomierz, podświetlanie przednie bądź tylne.
OPIS | Cockpit International |
---|---|
Napięcie | 12V lub 24V |
Temperatura pracy | -30°C do +85°C |
Klasa ochrony | IP 64 (przód) |
Światło przednie | International |
Światło tylne | Vision |
• Produkt analogowy,
• Dostępne 52, 80 i 100mm czujniki,
• Różne sposoby montażu (nakrętka; śruby i wspornik),
• Szybka z mineralnego szkła,
• Metalowa ramka.
• Obrotomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
ciśnienie, temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)
Viewline
Viewline to analogowy wskaźnik do pojazdów specjalnych oraz urządzeń w szerokim zakresie zastosowania. Trzy warianty obudowy, dostarczają więcej funkcji oraz możliwości instalacji jak i projektu. Nasz system plug and play pozwala wskaźnikom Viewline na montaż na i w panelu, oferuje najwyższy poziom możliwości instalacyjnych. Z ramkami lub bez, pozwala na wysoki stopień różnorodności projektowej.
Wyjątkowo w tym segmencie produktów, jest dostępna technologia podświetlania od tyłu. Instalacja w i na panelu, odporność na wodę i parowanie, podświetlenie LED oraz lampki ostrzegawcze, wymienne ramki, wyświetlacz LC, podświetlanie od tyłu.
OPIS | Viewline |
---|---|
Napięcie | 12V lub 24V |
Temperatura pracy | -30°C do +80°C |
Klasa ochrony | IP 67 (przód) |
Podświetlenie | LED |
Duży wyświetlacz LC | w 85 i 110mm wskaźnikach |
• Montaż na i w panelu,
• Dostępne rozmiary 52, 85 i 110 mm,
• Średnica 80 i 85 mm,
• Zintegrowane kontrolki, możliwość umieszczenia do 5 kontrolek
w 85 i 110mm wskaźniku,
• Wymienne ramki.
• Obrotościomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
ciśnienie temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: Aftermarket i hurt (10-opak.)
Klimatyzacje
KL20
Klimatyzator KL20 występuje w dwóch wykonaniach: krótkiej i długiej. Wybór danego modelu zależy między innymi od powierzchni dachu maszyny. Wydajność chłodnicza, wynosząca 5000 Wat i wydajność dmuchawy powietrza -700 m3/h w pełni gwarantują odpowiedni komfort pracy dla operatora w upalne dni. Klimatyzator KL20 posiada aluminiową obudowę. Charakteryzuje się bardzo prostym montażem, odpornością na drgania.
KL20 spełnia wszystkie wymogi stawiane w dzisiejszych czasach nowoczesnym klimatyzacjom.
• łatwy i szybki montaż
• prosty w obsłudze i utrzymaniu
• ekstremalnie płaski
• elastyczna, nieskomplikowana, oszczędna w czasie instalacja
Dostępne są dwie opcje nawiewu powietrza:
• nawiew poprzez dysze powietrzne
• nawiew poprzez ogólną dystrybucję powietrza
P/N | Opis Pozycji | KL20, KL20E | UL500, KL60 | KL47, KL48, KL49T | kolej | Liebher | uniwersalny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
H14-003-049 | Osuszacz klimatyzatora | ||||||
B11-AB1-286 | Dmuchawa parownika | ||||||
H14-001-058 | Osuszacz klimatyzatora | ||||||
H14-001-057 | Osuszacz klimatyzatora | ||||||
H13-002-209 | Sprężarka klimatyzacji | ||||||
H11-002-251 | Dmuchawa parownika | ||||||
H11-002-250 | Wentylator skraplacza | ||||||
H11-002-215-1 | Dmuchawa parownika | ||||||
H14-001-036 | Osuszacz klimatyzatora | ||||||
H11-002-298 | Wentylator skraplacza |
Monitoring wokół pojazdu
ProViu®360 2nd gen
Kolejna generacja systemu podglądu wokół pojazdu
Korzyści i funkcje
- System HD zapewniający podgląd wokół pojazdu
- Kamery HDR o rozdzielczości 4 megapikseli
- Lepsza jakość obrazu zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia
- Obraz w czasie rzeczywistym – 30 fps
- Mniejsze gabaryty dla optymalnej integracji z pojazdem
- W oparciu o doświadczenia z pierwszą generacją
Asystent skrętu AAS 4.0
Asystent skrętu w swojej nowej odsłonie został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić kierowcom bezbłędne identyfikowanie obiektów statycznych i dynamicznych, jak również ich natychmiastowe rozpoznawanie. System został opracowany także z myślą o spełnieniu unijnej dyrektywy UN-ECE 151, w związku z czym obszar wykrywania został zmaksymalizowany w taki sposób, aby monitorować pole za słupkiem A. Pozwala to na bezpieczne wykrywanie rowerzystów podczas jazdy w poprzek jezdni. Jednocześnie z uwagi na optymalizację zasobów, system pozostaje w trybie czuwania, a uruchamia się niezwłocznie po wciśnięciu prawego kierunkowskazu lub podczas wykonywania skrętu.
- Wykrywanie wyłącznie „słabszych” użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści
- Wykrywanie tzw. drugiego rzędu pojazdów
- Wykrywanie w przedniej części pojazdu za słupkiem A
- System monitoringu z kamerą nie tylko ostrzega kierowcę, ale pomaga mu również spojrzeć na niebezpieczną sytuacją i odpowiednio na nią zareagować.
- Stała kontrola każdego istotnego elementu systemu. Jeśli system nie jest gotowy do pracy, fakt ten zostanie natychmiast zasygnalizowany.
- Możliwość montażu po prawej i lewej stronie pojazdu
- Automatycznie rozszerzane pole ostrzegawcze podczas jazdy z przyczepą lub naczepą
- Możliwość rozbudowy o drugi czujnik do monitorowania przodu lub drugiej strony pojazdu.
- Bardzo krótki czas przestoju pojazdu dzięki najkrótszemu czasowi montażu systemu na rynku
- Na zamówienie system dostępny jest w kolorze nadwozia
Radar z kamerą
W obudowie wraz z kamerą AHD zamontowany jest radar.Dzięki temu złożoność mon-tażu zostaje zredukowana do minimum, a zastosowane komponenty są zawsze idealnie dopasowane względem siebie. Wszystkie elementy są wstę-pnie zmontowane w zestawie!
Monitor
Monitor AHD jest zamontowany na prawym słupku A, dzięki czemu znajduje się w polu widzenia kierowcy podczas skręcania. Ze względu na położenie kamery i monitora martwy punkt jest prezen-towany z tej samej pers-pektywy, jak ma to miejsce w lusterku.
ECU
Trzecim elementem instalacji jest jednostka sterująca, która odpowiada za obsługę całego systemu. W tym miejscu można podłączyć boczne światła obrysowe pojazdu, aby migały one wraz z aktywnymi migaczami.
Silniki Elektryczne
Rodzina TM4 SUMO™
Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t
Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.
Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.
CECHY FALOWNIKÓW:
• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność
CECHY SILNIKÓW:
• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd
CECHY OPROGRAMOWANIA:
• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości
telematyka
MiX 4000
Mix 4000 to produkt najwyżej jakości zawierający najnowsze rozwiązania zgodne z aktualnymi trendami na rynku. Na płycie głównej urządzenia umieszczono zarówno modem GSM, odbiornik GPS, akcelerometr (czujniki przyspieszeń), Bluetooth niskiego poziomu energii, I/O, 2 wejścia CAN, 2 porty RS232, 4 wyjścia sterujące oraz 434/915 MHZ nadajnik-odbiornik ( transceiver) krótkiego zasięgu. Integracja połączenia RF krótkiego zasięgu razem z transmisją GSM pozwala na komunikację na 2 alternatywnych kanałach ( przy różnych częstotliwościach).
Urządzenie ma możliwość korzystania alternatywnie z modemów GSM GPRS (2G) lub HSPA (3G). antena GSM jest zintegrowana. (Nie wymaga anten zewnętrznych). Oprogramowanie urządzenia (firmware) może być zmieniane zdalnie za pomocą sieci GSM. W przypadku utraty połączenia GSM (brak zasięgu, awaria sieci itp.) Mix 4000 może przechować do 20 000 wiadomości. Odbiornik GPS jest odbiornikiem wysokiej czułości, a urządzenie jest wyposażone we wbudowaną antenę GPS. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania zewnętrznych anten. Cechuje go praca w oparciu o dane pobierane z szyny CAN i najdokładniejszy procesor na rynku . System umożliwia rejestrację do 43 parametrów z szyny CAN.
- rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
- błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
- identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
- kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
- spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
- dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
- serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
- zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
- aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
- zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
- aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
- integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.
- 2 porty CAN (pojazd + DTCO)
- 2 porty szeregowe
- Worldwide Magix (RF)
- Bluetooth
- Akcelerometr 3-osiowy
- GPS i GLONASS
- Przełączniki wykrywania sabotażu
- Wykrywanie rozłączeń GSM i GPS
- Anteny wewnętrzne (opcjonalne zewnętrzne)
Czujniki
czujniki ciśnienia
Czujnik ciśnienia VDO jest oparty na zasadzie elektromechanicznej.
Pozycja suwaka na drucie rezystancyjnym cewki ustalana jest przez bezpośrednie oddziaływanie ciśnienia i stąd wyprowadzany jest na elektryczny sygnał wyjściowy w zakresie 10 Ω – 184 Ω.
Niektóre czujniki są uziemione (masowane). Inne nie są uziemione, czyli posiadają oddzielne podłączenie (styk) dla masy. Czujniki ciśnienia mogą być wyposażone w dodatkowy styk ostrzegawczy, żeby wskazać, kiedy spadło lub wzrosło ciśnienia jak również prowadzić ciągły pomiar.
Typy czujników ciśnienia – wykonania podłączeń i styków elektrycznych:
• bez styku ostrzegawczego (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• bez styku ostrzegawczego (WK), odizolowana masa
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), odizolowana masa
Charakterystyczne cechy wskaźników ciśnienia to: ciśnienie oleju silnika, przekładni, układu hamulcowego:
• 0-2 bar
• 0-5 bar,
• 0-10 bar,
• 0-25 bar,
• 0-80 psi,
• 0-150 psi,
• 0-400 psi,
• 0-5 x 100 kPa,
• 0-10 x 100 kPa,
czujniki temperatury
W ofercie występuje m.in.:
• czujnik temperatury 1-stykowy (część elektryczna)
stosowany jako nadajnik temperatury do wskaźnika,
• czujnik temperatury 2-stykowy (część elektryczna)
z odizolowaną masą z obudowy stosowany jako nadajnik
temperatury do wskaźnika (np wersje marine).
Charakterystyczne cechy wskaźników temperatury to:
Temperatura: układu chłodzenia; oleju silnika, oleju przekładni, oleju zmiennika, głowicy silnika, spalin, zewnętrzna i wewnętrzna:
• 40-120 oC,
• 50-150 oC,
• 60-200 oC,
• 100-900 oC,
• 250-1650 oF,
• 100-250 oF,
• 120-300 oF,
• -25 – +40 oC.
czujniki poziomu paliwa
Cechy szczególne:
Poziom paliwa w zbiornikach:
• montaż: z góry, od dołu, z boku,
• głębokość zbiornika od 131 do 1 387 mm,
• czujnik pływakowy,
• czujnik cylindryczny,
• czujnik kompaktowy (zasilanie i powrót paliwa, odpowietrzenie, zasilanie ogrzewania).
czujniki prędkości
Cechy szczególne:
Czujniki prędkości obrotowej indukcyjne:
• Nadajnik Hall’a,
• Czujnik indukcyjny,
• Generator impulsów,
• Generator częstotliwości.
Temperatura i ciśnienie opon
ContiPressureCheck™
System ContiPressureCheck informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu i temperatury w ogumieniu i alarmuje jeśli ciśnienie jest obniżone poniżej wymaganych wartości lub nastąpił wzrost temperatury zagrażającej uszkodzeniu opony. Szczególnie jest to ważne w naczepach, kiedy kierowcy dowiadują się o uszkodzeniu opony lub zablokowanych hamulcach jak zobaczą w lusterkach wstecznych dym z palącej się opony.
Elektroniczne kontrolery przepustnicy
Elektroniczne pedały podłogowe
Elektroniczne pedały montowane na podłodze do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze pedały nożne montowane do podłogi doskonale nadają się do zastosowań, w których operator siedzi lub stoi i preferuje się umieszczenie punktu obrotu pod piętą operatora w celu elektronicznego sterowania przyspieszeniem. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania.
- Wiele punktów montażowych dla różnych typów czujników przemieszczeń liniowych.
- Szeroka powierzchnia poprawiająca jazdę.
- Kąt pedału jest regulowany.
- Dostępne są lekkie i wytrzymałe konstrukcje.
- Powierzchnia antypoślizgowa na pedale.
- Bardzo trwały z powłoką antykorozyjną.
- Niska cena.
- Wykonane ze spawanych części stalowych i aluminiowych.
PODWIESZANE PEDAŁY GAZU
Elektronicznie podwieszane pedały nożne do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze podwieszane pedały doskonale nadają się do zastosowań, w których wymagany jest łatwy dostęp do podłogi. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania.
Joysticki i manipulatory
Joysticki przemysłowe
Joysticki przemysłowe są używane na całym świecie jako sterowania do współpracy z maszynami. W Curtiss Wright zapewniamy różnorodną gamę joysticków pasujących do każdego zastosowania, aby zapewnić płynny i precyzyjny ruch krytycznych funkcji. Każdy joystick ma swój własny zestaw cech, które zapewniają pełną kontrolę podczas dopasowywania do wymagań aplikacji.
Joysticki Curtiss-Wright są odpowiednie do zastosowań w pojazdach użytkowych, zarówno na drogach, jak i poza nimi. Należą do nich pojazdy budowlane i rolnicze, przeładunki i inne pojazdy specjalistyczne. Nadają się również do użytku z urządzeniami przemysłowymi, takimi jak robotyka.
- Kilka opcji osi
- Praktycznie nieskończona rozdzielczość – zapewniająca wysoką dokładność i wydajność
- Umiejętność funkcjonowania w środowisku głośnym elektronicznie
- Wysoka niezawodność
- Długa żywotność
- Różnorodność rozmiarów
- Wytrzymała konstrukcja
- Może działać w najtrudniejszych warunkach – temperatura, wstrząsy i wibracje
- Uchwyty i uchwyty jednoosiowe, wieloosiowe
Wypadkowe rejestratory danych
UDS AT Pro
Urządzenia UDS automatycznie rejestrują wszystkie dane istotne dla zdarzeń w przypadku wypadków i zdarzeń podobnych do wypadków.
Przycisk UDS-ATPRO* i UDS
Najnowsza generacja rejestratora danych o wypadkach jest wynikiem dalszego rozwoju.
Mniejsze wymiary, koncepcja elastycznego kabla i nowe uszczelnienia złączy upraszczają instalację w każdym pojeździe z instalacją elektryczną 12 lub 24 V, a interfejs USB zapewnia nieskomplikowaną obsługę danych.
Nowo opracowany przycisk UDS jest zarówno jednostką sterującą, jak i wyświetlaczem. Ochrona przed wodą i odporność na środki dezynfekujące sprawiają, że jest gotowy do użycia w wymagających środowiskach pracy.
Czujniki 3D o wysokiej rozdzielczości
UDS-ATPRO jest wyposażony w dwa niezależnie działające systemy czujników 3D o wysokiej rozdzielczości, które wykrywają wszystkie ruchy pojazdu.
- Unikalne wykrywanie kolizji – Zaawansowany algorytm wykrywania kolizji umożliwia UDS-AT PRO automatyczne rozróżnianie codziennych sytuacji, krytycznych manewrów podczas jazdy lub rzeczywistej kolizji.
- Inteligentne zarządzanie zdarzeniami – Inteligentne zarządzanie zdarzeniami rozróżnia cztery typy zdarzeń: wyzwalanie automatycznie, ręcznie, zewnętrznie lub podczas postoju pojazdu. Gdy tylko system rozpozna jeden z tych typów zdarzeń, automatycznie odbywa się trwały i odporny na manipulacje zapis wszystkich danych istotnych dla zdarzenia.
- Rejestracja danych o zdarzeniach – Oprócz przyspieszeń i prędkości kątowych, UDS-AT PRO rejestruje ważne sygnały pojazdu, takie jak użycie hamulca i kierunkowskazów lub stan niebieskiego światła i syreny. W odniesieniu do czasu wyzwolenia i rodzaju zdarzenia rejestracja oparta jest na czasie i/lub odległości. Dane o wysokiej rozdzielczości po wystąpieniu zdarzenia przedstawiają dokładny przebieg wypadku.
Rejestracja danych statystycznych – Ponadto UDS-ATPRO rejestruje na żądanie dane statystyczne, które można wykorzystać na przykład do dokumentowania użycia sygnałów specjalnych (czas włączenia i wyłączenia).
Analiza wypadków i rekonstrukcja wypadków – Zarejestrowane dane można odczytać za pomocą oprogramowania UDS-AT 2.0 i mogą być one wykorzystywane przez uprawnionych rzeczoznawców do analizy i rekonstrukcji wypadków.
nasze usługi
Siłą firmy Drabpol
jako firmy VAR są nasze kompetencje
Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.