public-transport-main

Komunikacja Miejska

Rozwiązania dla producentów i operatorów transportu miejskiego

Systemy Multipleksowe

Wyswietlacze Modułowe

Miejsce Pracy Kierowcy

Klimatyzatory

Monitoring wokół pojazdu

Silniki Elektryczne

Telematyka

Czujniki

Temperatura i cisnienie opon

Ładowarki Indukcyjne i USB

Symulator tachografu

Wypadkowe rejestratory Danych

Systemy Multipleksowe

komponenty systemowe:

Komputer centralny ZR5-A

Komputer centralny ZR5-A to inteligentny i wszechstronny sterownik, którego można użyć z różną ilością węzłów multipleksowych (maksymalnie 18) w systemach multipleksowych wysokiej klasy.

Urządzenie kompatybilne z węzłami MUX5-B, które można połączyć za pomocą trzech szyn CAN. Dostarcza wydajną strukturę CAN do podłączenia różnych wskaźników i desek: MOKI3, FlexCluster, MultiViu® Professional12 i CB500 jak również miejsce pracy kierowcy DWP lub DWP+. Co więcej, elektroniczna sieć CAN obejmuje CAN toru napędu, CAN ogólnego przeznaczenia i CAN nadwozia. ZR5-A również łączy program EOL, diagnozę oraz kontrolę poprzez model oparty na aplikacji KIBES®-5.

• Komputer centralny ogólnego zastosowania,
• Kompleksowa obsługa bramek logicznych,
• Element wykonawczy dla programowania EOL i diagnostyki,
• Programowalny przez PLC Tool logiCAD/32 → IEC 61131-3.

 

właściwości ZR5-A
32 bitowy procesor ARM
8 CAN interfaces (włączając CANopen)
SAE J1939
Diagnostyka & EOL UDS przez D CAN
diagnostyka ASAM
9 wyjść LS (programowalne jako wejścia)
4 sygnały Wake-up
1 sygnał diagnostyczny I/O
Poziom zabezpieczenia IP40
Obsługuje MUX5-B
System operacyjny OSEK

multiplekser MUX5-B

MUX5-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR5-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.

Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.

Zastosowanie:

• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.

Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

właściwości MUX2-B

Oprogramowanie KIBES 5

• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• Automatyczne generowanie dokumentacji,
• Wygodny menedżer konfiguracji,
• Rozszerzona pomoc kontekstowa,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Wyróżnianie składni w tekście strukturalnym, a także funkcje debugowania krok po kroku, które pozwalają zaoszczędzić czas podczas analizowania złożonych programów.
• Wstępnie zdefiniowane szablony, zapewniają oszczędność czasu programowania i redukują problemy ze składnią

Wyswietlacze modułowe

MultiViu® Professional 12

MultiViu® Professional 12 to najbardziej innowacyjny panel przyrządów, który jest w pełni programowalny, dostosowując się tym samym do różnych potrzeb i wymagań. Jednocześnie stanowi wsparcie dla znacznie większych i kolorowych wyświetlaczy dzięki swojemu wyświetlaczowi typu TFT 12.3”. MultiViu® Professional 12 zapewnia pełną swobodę w zakresie projektu ekranu interfejsu „człowiek – maszyna” oraz łatwego wprowadzania zdjęć i filmów z kamery.

Co więcej, MultiViu® Professional 12 można szybko zintegrować z architekturą pojazdu. Jego system wskazywania stanu i ostrzegania zgodny z wymogami ASIL-A jest niezwykle wiarygodny. MultiViu® Professional 12 jest programowany przy wykorzystaniu idealnie dostosowanych narzędzi oprogramowania wykorzystującego KIBES®-32 PLC, jak również wysokiej klasy graficznego wdrażania oprogramowania CGI Studio.

 

MultiViu® Professional 12
Wymiary414x220x66 mm
Napięcie robocze9V…16V lub 18V…32 V
Temperatura robocza-40 oC do +70 oC
Stopień zabezpieczeniaIP 54 (przód) IP20 (tył i boki)
Wybudzenie3 (KL15/zapłon, światła włączone/wyłączone, 1x rezerwowy, stan aktywny wysoki)
Wejście analogowe (opornościowe/napięciowe)5x wejście napięciowe, 2x wejście rezystancyjne (1x dla wskaźnika poziomu paliwa)
Wejście cyfrowe3x stan aktywny niski, 3x stan aktywny wysoki, 6x wejście pseudo-analogowe, możliwe do zdiagnozowania, z programowalnym poziomem stanu
Wejście częstotliwościowe1x PWM do kontroli oświetlenia
Wyjście1x zasilanie czujnika: 5V
Audiowewnętrzny głośnik plus 1 interfejs dla głośnika zewnętrznego
Video1x cyfrowe wejście video
3x analogowe wejście video
Interfejsy3x szybki CAN: EASYLink dla podłączania wskaźników (CVSG); LIN z 12 V poziomem sygnału; szybki interfejs dla pobierana danych
ZłączaZłącze Rosenberga, złącze BNC

DMUX3

DMUX3 jest wyświetlaczem multiplekserowym trzeciej generacji i jest używany jako integralna cześć MOKI3. Oprócz typowych masek, jak menu, teksty czy symbole, może także pokazywać obraz z kamery.

Dodatkowe wejścia i interfejs CAN umożliwiają podłączenie różnych przełączników deski, urządzeń rozrywkowo- informacyjnych i współpracują z ZR32- A. Urządzenia DMUX3 jest w pełni programowalne poprzez wykorzystanie oprogramowania CAVTAN.

Główne cechy:

• Integralna część MOKI3,
• Wyświetlacz TFT: 5″ QVGA True Colour z rozdzielczością 320 x 240 pikseli,
• DMUX3 ma 3 wejścia wideo,
• Dostępność większej ilości wejść np. do podłączenia przełączników deski,
• Wyświetlacz TFT: 5”QVGA true colour,
• Rozdzielczość wyświetlacza 320 x 240 pikseli,
• Kontrolki: za pomocą dodatkowych 28 wyjść, możliwość aktywowania
   np. oświetlenia funkcyjnego przełączników lub kontrolek ostrzegawczych.

DMUX3
Wymiary173 x 140 x 68,7 mm
Napięcie robocze16V…32V
Temperatura robocza-20 oC do +70 oC
Stopień zabezpieczeniaIP 20
Wybudzenie8
Programowanie EOL i diagnozaKWP2000 na K-line
Wejście analogowe (opornościowe/napięciowe)2
Wejście cyfrowe68
Wyjście28
Wyjście zewn. głośnika1
Interfejsy3 x CAN (ISO 11898)
Złączazłącze ITT CanonTrident

Miejsce pracy kierowcy

Miejsce Pracy kierowcy mFAP

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi EBSF (projekt badawczy Europejski Autobus Przyszłości) w ramach UITP, wszystkie autobusy mają łączyć w sobie najlepsze cechy ergonomii, przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy mają zapewnić ergonomiczne i w pełni regulowane miejsce kierowcy, gwarantujące bezpieczną jazdę.

W ślad za tym firma Continental opracowała nowy wymiar miejsca pracy kierowcy– mFap, gwarantujący ergonomię pracy kierowcy. Wyeliminowano dodatkowe monitory i wskaźniki oraz dokonano standaryzacji wykonania i lokalizacji elementów deski rozdzielczej pojazdu (jednolity design wskaźników, przełączników, kontrolek, nawiewów powietrza oraz plastikowych części FAP).


Ujednolicenia miejsca pracy kierowcy we wszystkich autobusach to gwarancja bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.


Do zastosowania wyświetlacze:

• MultiViu® Professional 12  
• kolorowy wyświetlacz DMUX3  
MultiViu® Professional 12
Wymiary414x220x66 mm
Napięcie robocze9V…16V lub 18V…32 V
Temperatura robocza-40 oC do +70 oC
Stopień zabezpieczeniaIP 54 (przód) IP20 (tył i boki)
Wybudzenie3 (KL15/zapłon, światła włączone/wyłączone, 1x rezerwowy, stan aktywny wysoki)
Wejście analogowe (opornościowe/napięciowe)5x wejście napięciowe, 2x wejście rezystancyjne (1x dla wskaźnika poziomu paliwa)
Wejście cyfrowe3x stan aktywny niski, 3x stan aktywny wysoki, 6x wejście pseudo-analogowe, możliwe do zdiagnozowania, z programowalnym poziomem stanu
Wejście częstotliwościowe1x PWM do kontroli oświetlenia
Wyjście1x zasilanie czujnika: 5V
Audiowewnętrzny głośnik plus 1 interfejs dla głośnika zewnętrznego
Video1x cyfrowe wejście video
3x analogowe wejście video
Interfejsy3x szybki CAN: EASYLink dla podłączania wskaźników (CVSG); LIN z 12 V poziomem sygnału; szybki interfejs dla pobierana danych
ZłączaZłącze Rosenberga, złącze BNC

Klimatyzacje

KL20E, KL20KDE

• łatwa i szybka instalacja
• prosty w obsłudze i utrzymaniu
• urządzenie napędzane przez bezszczotkowy silnik elektryczny 24V
• niski poziom hałasu dzięki zastosowaniu specjalnych łożysk
• płaska konstrukcja

TYPKL20EKL20DE
Wydajność chłodnicza 1) (W)4.300*
Wydajność chłodnicza (kcal/h)3.698*
Wydajność chłodnicza (BTU/h)14.680*
Wydajność powietrza parownika (m3/h)700*
Pobór prądu przy 24V (A)68-75 2)62-69 2)
Czynnik chłodniczyR134aR134a
Ciężar (kg)5348

KL30T

Klimatyzator do mikrobusów KL30T jest dachowym kompaktowym urządzeniem skonstruowanym dla busów. Odpowiada najwyższym wymaganiom w zakresie klimatyzowania pojazdów, wyróżnia się nowoczesnym kształtem.

Dzięki mocy chłodniczej 10.000 Wat klimatyzator nadaje się do zastosowania w busach wycieczkowych, międzymiastowych oraz miejskich. Klasyczne umiejscowienie komponentów chłodniczych i wykorzystanie środkowego rozprowadzenie powietrza pozwalają na szerokie zastosowanie niezależnie od promienia krzywizny dachu.

Dmuchawy parownika o wysokiej wydajności wykonane opcjonalnie w technologii longlive (bezszczotkowe) gwarantują optymalne rozprowadzenie powietrza we wnętrzu pojazdu. Poprzez zastosowanie nowoczesnych komponentów znacznie została zredukowana masa urządzenia. KL30T podlega całkowitemu recyklingowi. Dzięki innowacyjnym technicznym konceptom klimatyzator jest optymalnym rozwiązaniem do klimatyzowania pojazdów montowanych fabrycznie jak również jako doposażenie.

 

TYPKL30T
Wydajność chłodnicza (W)10.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)8.600
Wydajność chłodnicza (BTU/h)34.150
Wydajność grzewcza (Q100)12.500
Zastosowaniedo 50 oC
Wydajność powietrza (m/h)2.200
Pobór prądu przy 13V/26V (A)58/29
Czynnik chłodniczyR134a
Ciężar (kg)46

KL302S

• bardzo wydajne urządzenie przeznaczone do montowania na dachu pojazdu
• do zabudowy fabrycznej oraz jako doposażenie
• bezproblemowy i szybki montaż
• łatwość serwisowania jednostki dachowej
• mała wysokość zabudowy
• wyłącznik bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia
• długa żywotność dmuchaw
• bezpośredni wtrysk powietrza do kanałów powietrznych

TYPKL302S
Wydajność chłodnicza (W)12.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)10.320
Wydajność chłodnicza (BTU/h)40.971
Moc dmuchawy/ skraplacza (m3/h)2000
Pobór prądu przy 12/24V (A)78/38
Czynnik chłodniczyR134a
Ciężar (kg)68

KL40T, KL45T

• wysoka wydajność chłodnicza
• do autobusów turystycznych, międzymiastowych, oraz miejskich
• do zabudowy fabrycznej i jako doposażenie
• bezproblemowy i szybki montaż parownika
• przyjazna w serwisie jednostka dachowa
• bezpośredni wlot powietrza do kanałów powietrznych
• aerodynamiczna obudowa
• możliwość podłączenia klimatyzatora do frontboxu

TYPKL40TKL45TKL40TKL45TKL40TKL45T
Wydajność chłodnicza przy +50 oC (W)18.00018.00015.00015.00012.00012.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)15.50015.50012.90012.90010.30010.300
Wydajność chłodnicza (BTU/h)61.50061.50051.20051.20040.95040.950
Wydajność grzewcza (Q100)15.00015.00015.00015.00015.00015.000
Wydajność powietrza parownika (m/h)4.0004.0004.0004.0004.0004.000
Pobór prądu przy 13V (A)888888888888
Pobór prądu przy 26V (A)444444444444
Czynnik chłodniczyR134aR134aR134aR134aR134aR134a
Ciężar (kg)65,578,565,578,565,578,5

KL60, KL60T

• wysoka wydajność chłodnicza
• korzystne obciążenia osi pojazdu, dzięki możliwości elastycznej zabudowy
• części wykonane z aluminium i tworzyw
• niskie zużycie paliwa
• niskie koszty konserwacji
• urządzenie nie ulega korozji
• bezpośredni dostęp z dachu pojazdu
• zabudowa urządzenia pomiędzy lukami
• wszystkie komponenty sa łatwo dostępne

TYPKL60KL60T
Wydajność chłodnicza przy + 50oC (W)28.200
Wydajność chłodnicza przy + 42oC (W)25.800
Wydajność chłodnicza (kcal/h)22.19024.248
Wydajność chłodnicza (BTU/h)88.09096.247
Wydajność grzewcza (Q 100 W)35.40035.400
Wydajność powietrza parownika (m3/h)6.6006.600
Pobór prądu przy 24V (A)7895
SprężarkaKVX 40KVX 40

Streamline

  • • 10% mniejszy niż model poprzedzający
    • dostępny od 35 do 44 kW
    • 100% świeżego powietrza, możliwość do 8 dmuchaw parownika
    • możliwe ogrzewanie przy wszystkich mocach wydajności
    • identyczne interfejsy/wymiary we wszystkich mocach wydajności
    • redukcja ciężaru o 20% w porównaniu z modelem wcześniejszym
    • łatwy w obsłudze, umożliwia aż 40% redukcji czasu

    samym przyjazny dla środowiska
TYPSL700SL800
Wydajność chłodnicza (W)35.00039.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)30.10033.600
Wydajność chłodnicza (BTU/h)119.500133.200
Wydajność grzewcza (W)44.00044.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)7.0807.080
Pobór prądu (A)7777
Pobór prądu praca regulowana (A)2020
Wymiary D/Sz/W (mm)4050/1890/180 *)4050/1890/180 *)
Ciężar (kg)172175
Czynnik chłodniczyR134aR134a
SprężarkaKVX40 560KVX40 655
Ograniczenie zastosowania (oC)5050
TYPSL850SL900
Wydajność chłodnicza (W)41.00044.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)35.30037.900
Wydajność chłodnicza (BTU/h)140.100150.300
Wydajność grzewcza (W)47.00047.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)9.4409.440
Pobór prądu (A)92107
Pobór prądu praca regulowana (A)2428
Wymiary D/Sz/W (mm)4050/1890/180 *)4050/1890/180 *)
Ciężar (kg)180185
Czynnik chłodniczyR134aR134a
SprężarkaKVX40 655KVX50 775
Ograniczenie zastosowania (oC)5050

Ultra Light II Gen.

• 10% mniej czynnika chłodniczego i większa wydajność
• wysoka jakość izolacji
• o 5dB redukcja hałasu wentylatorów
• super lekki system dachowy do autobusów
• system w pełni nadający się do recyklingu
• przyjazny ekologicznie
• ogromne oszczędności na ciężarze redukują emisję CO2
• gospodarna obsługa i utrzymanie
• obniżona wysokość zabudowy
• nowy kształt
• lepsza aerodynamika

TYPUL500UL700UL750
Wydajność chłodnicza (W)24.00033.00036.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)20.70028.40031.000
Wydajność chłodnicza (BTU/h)82.000112.800123.000
Wydajność grzewcza (W)30.00038.00038.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)472070807080
Pobór prądu (A)639098
Pobór prądu praca regulowana (A)142022
Wymiary D/Sz/W (mm)2135/3083/215 *)2655/2083/215 *)2655/2083/241 *)
Ciężar (kg)104127132
Czynnik chłodniczyR134aR134aR134a
SprężarkaKVX40 470KVX40 560KVX40 560
Ograniczenie zastosowania (oC)505050
TYPUL800UL900
Wydajność chłodnicza (W)39.00044.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)33.60037.900
Wydajność chłodnicza (BTU/h)133.200150.300
Wydajność grzewcza (W)48.00048.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)94409440
Pobór prądu (A)118125
Pobór prądu praca regulowana (A)2628
Wymiary D/Sz/W (mm)3175/2083/215 *)3175/2083/215 *)
Ciężar (kg)154157
Czynnik chłodniczyR134aR134a
SprężarkaKVX40 655KVX40 755
Ograniczenie zastosowania (oC)5050

UL 500EM- UL700EM

• o 5dB redukcja hałasu wentylatorów
• elektrycznie modułowy i hermetyczny system CO2
• nie wymagane przewody czynnika chłodniczego w pojeździe
• stała wysoka wydajność chłodzenia poprzez stałe obroty sprężarki
• system w pełni nadający się do recyklingu
• przyjazny ekologicznie
• ogromne oszczędności na ciężarze redukują emisję CO2
• gospodarna obsługa i utrzymanie
• świeże powietrze 100%

TYPUL500EMUL600EMUL700EM
Wydajność chłodnicza (W)24.00026.00033.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)20.70022.36028.400
Wydajność chłodnicza (BTU/h)82.00088.800112.700
Wydajność grzewcza (W)30.00038.00038.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)4.7207.0807.080
Pobór prądu (A)639090
Pobór prądu praca regulowana (A)142020
Wymiary D/Sz/W (mm)2124/ 2045/ 366 *)2644/ 2045/ 366 *)2644/ 2045/ 366 *)
Ciężar (kg)170195195
Czynnik chłodniczyR134aR134aR134a
SprężarkaHGX34P/ 255-2pHGX34P/ 255-2pHGX34P/ 255-2p
Ograniczenie zastosowania (oC)505050

KL48T

• bezpośredni nadmuch do kanałów powietrza lub opcjonalnie do płyty
   rozprowadzenia powietrza
• bezproblemowy i szybki montaż
• przyjazna w serwisowaniu jednostka dachowa
• możliwość podłączenia przewodów chłodniczych po obu stronach
• seryjne wyposażenie w przyłącze klimy we Frontboxie
• seryjne wyposażenie w bezszczotkowe wentylatory skraplacza

TYPKL48T
Wydajność chłodnicza (W)30.000
Wydajność chłodnicza (kcal/h)25.800
Wydajność chłodnicza (BTU/h)102.500
Wydajność grzewcza (W)30.000
Wydajność powietrza parownika (m3/h)4.720 (opcjonalnie 7.080)
Pobór prądu (A)63 (opcjonalnie 79)
Pobór prądu praca regulowana (A)12 (opcjonalnie 16)
Wymiary D/Sz/W (mm)2300/ 1852/ 200 *)
Ciężar (kg)102 (opcjonalnie 107)
Czynnik chłodniczyR134a
SprężarkaFKX40
Ograniczenie zastosowania (oC)50

Monitoring wokół pojazdu

ProViu®360 2nd gen

Kolejna generacja systemu podglądu wokół pojazdu

Korzyści i funkcje

  • System HD zapewniający podgląd wokół pojazdu
  • Kamery HDR o rozdzielczości 4 megapikseli
  • Lepsza jakość obrazu zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia
  • Obraz w czasie rzeczywistym – 30 fps
  • Mniejsze gabaryty dla optymalnej integracji z pojazdem
  • W oparciu o doświadczenia z pierwszą generacją
System dostarcza obraz w ciągu 1,9 sekundy, zapewniając bezpieczeństwo, nawet wtedy gdy czas ma decydujące znaczenie. Po pierwszym włączeniu system przełączy się na kamerę cofania w krystalicznie czystym formacie HD Po dodatkowych trzech sekundach system kończy sekwencję startową i dostarcza 360-stopniowy podgląd wokół pojazdu. Gotowość do działania w zaledwie 5 sekund

Asystent skrętu AAS 4.0

Asystent skrętu w swojej nowej odsłonie został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić kierowcom bezbłędne identyfikowanie obiektów statycznych i dynamicznych, jak również ich natychmiastowe rozpoznawanie. System został opracowany także z myślą o spełnieniu unijnej dyrektywy UN-ECE 151, w związku z czym obszar wykrywania został zmaksymalizowany w taki sposób, aby monitorować pole za słupkiem A. Pozwala to na bezpieczne wykrywanie rowerzystów podczas jazdy w poprzek jezdni. Jednocześnie z uwagi na optymalizację zasobów, system pozostaje w trybie czuwania, a uruchamia się niezwłocznie po wciśnięciu prawego kierunkowskazu lub podczas wykonywania skrętu.

  • Wykrywanie wyłącznie „słabszych” użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści
  • Wykrywanie tzw. drugiego rzędu pojazdów
  • Wykrywanie w przedniej części pojazdu za słupkiem A
  • System monitoringu z kamerą nie tylko ostrzega kierowcę, ale pomaga mu również spojrzeć na niebezpieczną sytuacją i odpowiednio na nią zareagować.
  • Stała kontrola każdego istotnego elementu systemu. Jeśli system nie jest gotowy do pracy, fakt ten zostanie natychmiast zasygnalizowany.
  • Możliwość montażu po prawej i lewej stronie pojazdu
  • Automatycznie rozszerzane pole ostrzegawcze podczas jazdy z przyczepą lub naczepą
  • Możliwość rozbudowy o drugi czujnik do monitorowania przodu lub drugiej strony pojazdu.
  • Bardzo krótki czas przestoju pojazdu dzięki najkrótszemu czasowi montażu systemu na rynku
  • Na zamówienie system dostępny jest w kolorze nadwozia

Radar z kamerą

W obudowie wraz z kamerą AHD zamontowany jest radar.Dzięki temu złożoność mon-tażu zostaje zredukowana do minimum, a zastosowane komponenty są zawsze idealnie dopasowane względem siebie. Wszystkie elementy są wstę-pnie zmontowane w zestawie!

Monitor

Monitor AHD jest zamontowany na prawym słupku A, dzięki czemu znajduje się w polu widzenia kierowcy podczas skręcania. Ze względu na położenie kamery i monitora martwy punkt jest prezen-towany z tej samej pers-pektywy, jak ma to miejsce w lusterku.

ECU

Trzecim elementem instalacji jest jednostka sterująca, która odpowiada za obsługę całego systemu. W tym miejscu można podłączyć boczne światła obrysowe pojazdu, aby migały one wraz z aktywnymi migaczami.

 

Silniki Elektryczne

Rodzina TM4 SUMO™

Wiele modeli silników o różnych rozmiarach w połączeniu z wyborem średnio napięciowych (<450 Vdc) lub wysoko napięciowych falowników (<750 Vdc) zapewniają szeroki zakres rozwiązania dla twoich elektrycznych lub hybrydowych potrzeb napędowych. To silniki z magnesami trwałymi o wysokim momencie obrotowym i niskiej prędkości i są zaprojektowane tak, aby współpracować ze standardowymi tylnymi mechanizmami różnicowymi bez pośredniej skrzyni biegów. Ponad 100 przełomowych patentów łączy się w niezrównaną wydajność i jakość. Zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom branży.

Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t

Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.

Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.

CECHY FALOWNIKÓW:

• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność

CECHY SILNIKÓW:

• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd

CECHY OPROGRAMOWANIA:

• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości

telematyka

MiX 4000

Mix 4000 to produkt najwyżej jakości zawierający najnowsze rozwiązania zgodne z aktualnymi trendami na rynku. Na płycie głównej urządzenia umieszczono zarówno modem GSM, odbiornik GPS, akcelerometr (czujniki przyspieszeń), Bluetooth niskiego poziomu energii, I/O, 2 wejścia CAN, 2 porty RS232, 4 wyjścia sterujące oraz 434/915 MHZ nadajnik-odbiornik ( transceiver) krótkiego zasięgu. Integracja połączenia RF krótkiego zasięgu razem z transmisją GSM pozwala na komunikację na 2 alternatywnych kanałach ( przy różnych częstotliwościach).

Urządzenie ma możliwość korzystania alternatywnie z modemów GSM GPRS (2G) lub HSPA (3G). antena GSM jest zintegrowana. (Nie wymaga anten zewnętrznych). Oprogramowanie urządzenia (firmware) może być zmieniane zdalnie za pomocą sieci GSM. W przypadku utraty połączenia GSM (brak zasięgu, awaria sieci itp.) Mix 4000 może przechować do 20 000 wiadomości. Odbiornik GPS jest odbiornikiem wysokiej czułości, a urządzenie jest wyposażone we wbudowaną antenę GPS. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania zewnętrznych anten. Cechuje go praca w oparciu o dane pobierane z szyny CAN i najdokładniejszy procesor na rynku . System umożliwia rejestrację do 43 parametrów z szyny CAN.

  • rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
  • błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
  • identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
  • kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
  • spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
  • dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
  • serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
  • zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
  • aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
  • zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
  • aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
  • integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.
  • 2 porty CAN (pojazd + DTCO)
  • 2 porty szeregowe
  • Worldwide Magix (RF)
  • Bluetooth
  • Akcelerometr 3-osiowy
  • GPS i GLONASS
  • Przełączniki wykrywania sabotażu
  • Wykrywanie rozłączeń GSM i GPS
  • Anteny wewnętrzne (opcjonalne zewnętrzne)

RIBAS

Dedykowany dla branży komunikacji miejskiej Mobilny Trener Ekojazdy, który pracując w czasie rzeczywistym z każdym kierowcą z osobna, bezpośrednio wpływa na jego styl jazdy. Dzięki temu rozwiązaniu firma świadcząca usługi komunikacji miejskiej ogranicza koszty związane ze zużyciem paliwa, zmniejsza ryzyko wystąpienia wypadków, reedukuje ilość reklamacji związanych ze stylem jazdy kierowcy oraz wydłuża żywotność podzespołów pojazdu.

Jak działa MiX RIBAS?
W zależności od występującego miejsca pracy kierowcy jest montowany w formie niezależnego, dodatkowego urządzenia na desce rozdzielczej lub też na mFAP firmy Continental bezpośrednio w oprogramowaniu wyświetlacza.
Urządzenie posiada pięć diód, które w czasie rzeczywistym informują o:
– przekroczeniu obrotów
– nadmiernej pracy na biegu jałowym
– gwałtownym hamowaniu
– nadmiernym przyśpieszeniu
– przekroczeniu prędkości

Dane z urządzenia są w czasie rzeczywistym przesyłane do oprogramowania FM Fleet Manager. Tam też możliwa jest ich analiza, włącznie z analizą naruszeń zobrazowanych na mapie, oraz tworzenie raportów – rankingów, który stanowi podstawę zarówno programu bonusowego jak również informację dla kadry zarządzającej dot. jakości ich kierowców.

MiX Vision AI

MiX Vision AI to oferowany przez Drabpol system kamer analizujących zachowanie kierowcy oraz sytuację drogową przed pojazdem produkcji firmy MiX Telematics. Kamera drogowa skierowana w stronę drogi wykrywa ryzykowne zachowanie podczas jazdy, skupiając się na drodze, aby ostrzec o kolizji, niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i odległości. Kamera skierowana w stronę kierowcy wykrywa jego ryzykowną jazdę i wysyła alerty w czasie rzeczywistym o zdarzeniach, takich jak zapięcie pasów bezpieczeństwa, zmęczenie, korzystanie z telefonu, rozproszenie uwagi i palenie papierosów.

Kamera w kabinie rejestruje w czasie rzeczywistym szerokokątny widok wnętrza wraz z zapisem audio z kabiny. Ten system nie tylko rejestruje nieprawidłowości w pracy kierowcy ale, a może przede wszystkim, poprzez alerty wizualne i dźwiękowe w czasie rzeczywistym uczy kierowców i pozwala na nabycie nawyków i stylu bezpiecznej jazdy.

KAMERA W KABINIE

Szerokokątną kamera rejestruje w czasie rzeczywistym materiał wideo
i audio z wnętrza kabiny.

KAMERA DROGOWA

Kamera skierowana w stronę drogi wykrywa ryzykowne zachowania podczas jazdy, skupia się na  drodze, aby ostrzec przed kolizją, niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i odległości.

KAMERA KIEROWCY

Kamera skierowana w stronę kierowcy wykrywa jego ryzykowną jazdę i wysyła alerty w czasie rzeczywistym o zdarzeniach, takich jak nie zapięcie pasów bezpieczeństwa, zmęczenie, korzystanie z telefonu, rozproszenie uwagi i palenie

TRENER JAZDY AI

Alerty wizualne i dźwiękowe ostrzegające kierowcę w czasie  rzeczywistym.

Czujniki

czujniki ciśnienia

Czujnik ciśnienia VDO jest oparty na zasadzie elektromechanicznej.
Pozycja suwaka na drucie rezystancyjnym cewki ustalana jest przez bezpośrednie oddziaływanie ciśnienia i stąd wyprowadzany jest na elektryczny sygnał wyjściowy w zakresie 10 Ω – 184 Ω.

Niektóre czujniki są uziemione (masowane). Inne nie są uziemione, czyli posiadają oddzielne podłączenie (styk) dla masy. Czujniki ciśnienia mogą być wyposażone w dodatkowy styk ostrzegawczy, żeby wskazać, kiedy spadło lub wzrosło ciśnienia jak również prowadzić ciągły pomiar.

Typy czujników ciśnienia – wykonania podłączeń i styków elektrycznych:

• bez styku ostrzegawczego (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• bez styku ostrzegawczego (WK), odizolowana masa
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), odizolowana masa

Charakterystyczne cechy wskaźników ciśnienia to: ciśnienie oleju silnika, przekładni, układu hamulcowego:

• 0-2 bar
• 0-5 bar,
• 0-10 bar,
• 0-25 bar,
• 0-80 psi,
• 0-150 psi,
• 0-400 psi,
• 0-5 x 100 kPa,
• 0-10 x 100 kPa,

czujniki temperatury

W ofercie występuje m.in.:

czujnik temperatury 1-stykowy (część elektryczna)
  stosowany jako nadajnik temperatury do wskaźnika,

czujnik temperatury 2-stykowy (część elektryczna)
  z odizolowaną masą z obudowy stosowany jako nadajnik
  temperatury do wskaźnika (np wersje marine).

Charakterystyczne cechy wskaźników temperatury to:

Temperatura: układu chłodzenia; oleju silnika, oleju przekładni, oleju zmiennika, głowicy silnika, spalin, zewnętrzna i wewnętrzna:

• 40-120 oC,
• 50-150 oC,
• 60-200 oC,
• 100-900 oC,
• 250-1650 oF,
• 100-250 oF,
• 120-300 oF,
• -25 – +40 oC.

czujniki poziomu paliwa

Cechy szczególne:

Poziom paliwa w zbiornikach:

• montaż: z góry, od dołu, z boku,
• głębokość zbiornika od 131 do 1 387 mm,
• czujnik pływakowy,
• czujnik cylindryczny,
• czujnik kompaktowy (zasilanie i powrót paliwa, odpowietrzenie, zasilanie ogrzewania).

czujniki prędkości

Cechy szczególne:

Czujniki prędkości obrotowej indukcyjne:

• Nadajnik Hall’a,
• Czujnik indukcyjny,
• Generator impulsów,
• Generator częstotliwości.

Temperatura i ciśnienie opon

ContiPressureCheck™

System ContiPressureCheck informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu i temperatury w ogumieniu i alarmuje jeśli ciśnienie jest obniżone poniżej wymaganych wartości lub nastąpił wzrost temperatury zagrażającej uszkodzeniu opony. Szczególnie jest to ważne w naczepach, kiedy kierowcy dowiadują się o uszkodzeniu opony lub zablokowanych hamulcach jak zobaczą w lusterkach wstecznych dym z palącej się opony.

Ładowarki indukcyjne i USB

Ładowarki Indukcyjne montowane na drążek lub na ścianę

Urządzenie posiada wbudowane obwody zabezpieczające przed przeciążeniem prądowym, przegrzaniem, zwarciem, przepięciem, niewłaściwą polaryzacją napięcia zasilania, wykrywanie ciał obcych dla bezpiecznej i niezawodnej pracy urządzenia. Stan pracy urządzenia sygnalizowany jest wielokolorową diodą LED. Ładowarka działa w szerokim zakresie napięcia zasilania 10 – 36V DC

  • napięcie wejściowe: (DC) 9 V ~ 36 V
  • typ wyjścia: ładowanie indukcyjne, 3 cewki
  • moc: 5 lub 10 W (ustawienie fabryczne)
  • maks. pobór prądu: 2 500 mA
  • Prąd czuwania: maks. 100 mA
  • standard: Qi 1.2.4 10W; 127,7kHz
  • temperatura pracy -20°C ~ +70°C

Symulatory Tachografów

TSU 1391

Nowoczesne pojazdy użytkowe są często wyposażone w tachograf MTCO 1324, który oblicza prędkość za pomocą inteligentnego czujnika ruchu KITAS i przesyła informacje przez magistralę CAN do zestawu wskaźników. Jeżeli nie ma obowiązku korzystania z tachografu, np. w ramach eksportu możliwe jest, że proste jednostka symulatora obrotomierza TSU 1391 jest używana zamiast MTCO 1324. Jeśli chodzi o układ elektryczny pojazdu, TSU 1391 działa podobnie do MTCO 1324 i zarządza wszystkimi danymi niezbędnymi do uzyskania prawidłowego wyświetlania prędkości, mocy i czasu. W rezultacie instalacja elektryczna pojazdu może być zakończona w sposób ekonomiczny. Alternatywnie TSU 1391 współpracuje z nowoczesnym inteligentnym czujnikiem ruchu lub konwencjonalnym czujnikiem KITAS, takim jak typ 2159. i interfejs programistyczny, który można zaprogramować konkretne dane, w tym rozmiar, czas i instrukcje producenta. Wewnętrzny czas pracy (zegar czasu rzeczywistego RTC) jest buforowany bateryjnie i może być zmieniany przez kierowcę za pomocą dwóch przycisków umieszczonych na panelu przednim. Do sterowania urządzeniami peryferyjnymi stale dostępne są dobrze znane wyjścia elektryczne, takie jak v-impuls i 4 impulsy/m.

• Zastępuje obecne MTCO i przyszłe DTCO tachograf
• Wtyczka kompatybilna z MTCO 1324
• Format przedziału radiowego ISO 7736
• Buforowany bateryjnie zegar czasu rzeczywistego (RTC) z samoczynną zmianą czasu z letniego na zimowy
• Typy generatorów impulsów: 2159, 2170
• Czas regulowany przez użytkownika
• Urządzenie wtykowe do testowania i programowania z pokrywką

Wypadkowe rejestratory danych

UDS AT Pro

Urządzenia UDS automatycznie rejestrują wszystkie dane istotne dla zdarzeń w przypadku wypadków i zdarzeń podobnych do wypadków.

Przycisk UDS-ATPRO* i UDS

Najnowsza generacja rejestratora danych o wypadkach jest wynikiem dalszego rozwoju.

Mniejsze wymiary, koncepcja elastycznego kabla i nowe uszczelnienia złączy upraszczają instalację w każdym pojeździe z instalacją elektryczną 12 lub 24 V, a interfejs USB zapewnia nieskomplikowaną obsługę danych.

Nowo opracowany przycisk UDS jest zarówno jednostką sterującą, jak i wyświetlaczem. Ochrona przed wodą i odporność na środki  dezynfekujące sprawiają, że jest gotowy do użycia w wymagających środowiskach pracy.

Czujniki 3D o wysokiej rozdzielczości

UDS-ATPRO jest wyposażony w dwa niezależnie działające systemy czujników 3D o wysokiej rozdzielczości, które wykrywają wszystkie ruchy pojazdu.

 

  • Unikalne wykrywanie kolizjiZaawansowany algorytm wykrywania kolizji umożliwia UDS-AT PRO automatyczne rozróżnianie codziennych sytuacji, krytycznych manewrów podczas jazdy lub rzeczywistej kolizji.
  • Inteligentne zarządzanie zdarzeniamiInteligentne zarządzanie zdarzeniami rozróżnia cztery typy zdarzeń: wyzwalanie automatycznie, ręcznie, zewnętrznie lub podczas postoju pojazdu. Gdy tylko system rozpozna jeden z tych typów zdarzeń, automatycznie odbywa się trwały i odporny na manipulacje zapis wszystkich danych istotnych dla zdarzenia.
  • Rejestracja danych o zdarzeniachOprócz przyspieszeń i prędkości kątowych, UDS-AT PRO rejestruje ważne sygnały pojazdu, takie jak użycie hamulca i kierunkowskazów lub stan niebieskiego światła i syreny. W odniesieniu do czasu wyzwolenia i rodzaju zdarzenia rejestracja oparta jest na czasie i/lub odległości. Dane o wysokiej rozdzielczości po wystąpieniu zdarzenia przedstawiają dokładny przebieg wypadku.
  • Rejestracja danych statystycznychPonadto UDS-ATPRO rejestruje na żądanie dane statystyczne, które można wykorzystać na przykład do dokumentowania użycia sygnałów specjalnych (czas włączenia i wyłączenia).

  • Analiza wypadków i rekonstrukcja wypadkówZarejestrowane dane można odczytać za pomocą oprogramowania UDS-AT 2.0 i mogą być one wykorzystywane przez uprawnionych rzeczoznawców do analizy i rekonstrukcji wypadków.

 

nasze usługi

Siłą firmy Drabpol

jako firmy VAR są nasze kompetencje

Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.