ail(2)

Samochody osobowe do 2,8 tony

Kompleksowe rozwiązania dla pojazdów użytkowych do 2,8 tony

Wyswietlacze Modułowe

Wskaźniki i Zegary

Agregaty chłodnicze

Monitoring wokół pojazdu

Silniki Elektryczne

Telematyka

Czujniki

Temperatura i cisnienie opon

Elektroniczne kontrolery przepustnicy

Wypadkowe rejestratory Danych

Wyswietlacze modułowe

MultiViu® Professional 12

MultiViu® Professional 12 to najbardziej innowacyjny panel przyrządów, który jest w pełni programowalny, dostosowując się tym samym do różnych potrzeb i wymagań. Jednocześnie stanowi wsparcie dla znacznie większych i kolorowych wyświetlaczy dzięki swojemu wyświetlaczowi typu TFT 12.3”. MultiViu® Professional 12 zapewnia pełną swobodę w zakresie projektu ekranu interfejsu „człowiek – maszyna” oraz łatwego wprowadzania zdjęć i filmów z kamery.

Co więcej, MultiViu® Professional 12 można szybko zintegrować z architekturą pojazdu. Jego system wskazywania stanu i ostrzegania zgodny z wymogami ASIL-A jest niezwykle wiarygodny. MultiViu® Professional 12 jest programowany przy wykorzystaniu idealnie dostosowanych narzędzi oprogramowania wykorzystującego KIBES®-32 PLC, jak również wysokiej klasy graficznego wdrażania oprogramowania CGI Studio.

 

MultiViu® Professional 12
Wymiary414x220x66 mm
Napięcie robocze9V…16V lub 18V…32 V
Temperatura robocza-40 oC do +70 oC
Stopień zabezpieczeniaIP 54 (przód) IP20 (tył i boki)
Wybudzenie3 (KL15/zapłon, światła włączone/wyłączone, 1x rezerwowy, stan aktywny wysoki)
Wejście analogowe (opornościowe/napięciowe)5x wejście napięciowe, 2x wejście rezystancyjne (1x dla wskaźnika poziomu paliwa)
Wejście cyfrowe3x stan aktywny niski, 3x stan aktywny wysoki, 6x wejście pseudo-analogowe, możliwe do zdiagnozowania, z programowalnym poziomem stanu
Wejście częstotliwościowe1x PWM do kontroli oświetlenia
Wyjście1x zasilanie czujnika: 5V
Audiowewnętrzny głośnik plus 1 interfejs dla głośnika zewnętrznego
Video1x cyfrowe wejście video
3x analogowe wejście video
Interfejsy3x szybki CAN: EASYLink dla podłączania wskaźników (CVSG); LIN z 12 V poziomem sygnału; szybki interfejs dla pobierana danych
ZłączaZłącze Rosenberga, złącze BNC

Kontroler wyświetlacza MultiViu® Flex 4 i 7

MultiViu® Flex 4 i 7 to elastyczne rozwiązanie służące do wyświetlania informacji dla kierowcy. Są to samodzielne wyświetlacze służące jako wyposażenie dodatkowe mające na celu wsparcie (pojazdu) kierowcy. Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna” jest możliwe dzięki wykorzystaniu opcji dotykowej lub zintegrowanego panelu przyciskowego oraz obrotowego aktywatora (pokrętła).

Wyświetlacze te można z łatwością przeprogramować przy wykorzystaniu interfejsu USB oraz narzędzia do programowania MultiViu® Flex AppBuilder Co więcej, dzięki kilku możliwym interfejsom „człowiek – maszyna”, doskonale dostosowują się do różnych potrzeb i są dostępne w dwóch rozmiarach: 4.3″ oraz 7″.

• Samodzielny kontroler wyświetlacza,
• Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz True Color TFT,
   dostępny w dwóch rozmiarach,
• Oferuje rożne opcje wejść/wyjść oraz interfejsów w zależności
   od wymagań klienta,
• Prosty w zaprojektowaniu ekran interfejsu „człowiek – maszyna”,
   dzięki wykorzystaniu narzędzia oprogramowania AppBuilder.

• Podświetlenie: sterowanie przez czujnik światła, CAN
   lub ręczne przy wykorzystaniu opcji ustawień w menu,
• Wyświetlacz: kolorowy wyświetlacz TFT – Rozdzielczość wyświetlacza:
   – MultiViu®Flex4: 480 x 272 pikseli,
   – MultiViu®Flex7: 800 x 480 pikseli,
• Sterowanie interfejsem „człowiek – maszyna”: przy wykorzystaniu przycisków  lub opcji dotykowej.

WariantBasicFull TBasic TFull TK
Rezystancyjny ekran dotykowy
Klawisze i sterownik obrotowy
CAN2222
RS2321111
Wejście analogowe/ cyfrowe4444
Wyjście cyfrowe3333
Ethernet11
Wejście video11
USB 2.01112
Wewnętrzny brzęczyk
Czujnik oświetlenia
RAM128 MB256 MB128 MB256 MB
Pamięć Flash512 MB1 GB512 MB1 GB
Wariant Basic Full T Basic T Full TK
Rezystancyjny ekran dotykowy
Klawisze i sterownik obrotowy
CAN2222
RS2321111
Wejście analogowe/ cyfrowe4444
Wyjście cyfrowe3333
Ethernet11
Wejście video1313
USB 2.01112
Wewnętrzny brzęczyk
Czujnik oświetlenia
RAM128 MB256 MB128 MB256 MB
Pamięć Flash512 MB1 GB512 MB1 GB

Wskaźniki i zegary

SingleViu

Przekonująca różnorodność! Nowe możliwości – z CAN i analogiem!
Nowe, okrągłe wskaźniki firmy VDO.

Od prawie 90 lat VDO produkuje wskaźniki wyróżniające się niezawodną budową, trwałością i dokładnością wskazań.
Linia SingleViu – to nowe, okrągłe wskaźniki z wyświetlaczem LCD w urządzeniu, które zapewniają doskonałą czytelność wskazań połączoną z łatwością obsługi.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii są przygotowane do współpracy z przyszłymi systemami oraz są kompatybilne wstecz z rodziną wskaźników WWG (International i Vision), ViewLine i CANcocpit, stosowanych przez producentów maszyn budowlanych i rolniczych. W sumie dostępne są 74 warianty do nowych konstrukcji jak również do modernizacji I remontów istniejących maszyn.

OPISSingleViu
Napięcieod 8 do 32 V
Temperatura pracy-40 °C do +80 °C
Klasa ochrony IP67
Kąt wyświetlania 240°
Podświetleniewe wszystkich kolorach RGB

• Podwójne wejście do cyfrowej magistrali CAN (CAN SAE J1939) oraz dostępnych na rynku czujników analogowych
• Elastyczna krzywa prądu czujnika (52 mm), możliwość dostosowania liczby impulsów (80 / 85, 100 mm)
• Dostępne średnice 52, 80 i 100mm,
• Konfigurację można zmieniać poprzez przycisk lub za pomocą SingleViu ConfigTool,
• Z przyłączem wtyczki pojazdu MX150,
• Podwójne szyby i odporne na wstrząsy szkło mineralne ,
• Obudowa ognioodporna

• Wskaźniki temperatury, ciśnienia, poziomu cieczy, DEF / AdBlue, woltomierze, amperomierze, prędkościomierze i obrotomierze,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)

Cockpit International

WWG (World Wide Gauge) to standardowy wskaźnik dla pojazdów specjalnych i maszyn. Z modułowymi rozwiązaniami z trzema wariantami obudowy oraz dwoma różnymi podświetleniami (przód lub tył). Ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do potrzeb każdego klienta, możliwość różnych rozwiązań (wygląd skali). Instalacja na panelu, prędkościomierz– wyświetlacz LC / obrotościomierz, podświetlanie przednie bądź tylne.

OPISCockpit International
Napięcie12V lub 24V
Temperatura pracy-30°C do +85°C
Klasa ochrony IP 64 (przód)
Światło przednie International
Światło tylne Vision

• Produkt analogowy,
• Dostępne 52, 80 i 100mm czujniki,
• Różne sposoby montażu (nakrętka; śruby i wspornik),
• Szybka z mineralnego szkła,
• Metalowa ramka.

• Obrotomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
   ciśnienie, temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: aftermarket, pojedyncze, hurt (10-opak.)

Viewline

Viewline to analogowy wskaźnik do pojazdów specjalnych oraz urządzeń w szerokim zakresie zastosowania. Trzy warianty obudowy, dostarczają więcej funkcji oraz możliwości instalacji jak i projektu. Nasz system plug and play pozwala wskaźnikom Viewline na montaż na i w panelu, oferuje najwyższy poziom możliwości instalacyjnych. Z ramkami lub bez, pozwala na wysoki stopień różnorodności projektowej.

Wyjątkowo w tym segmencie produktów, jest dostępna technologia podświetlania od tyłu. Instalacja w i na panelu, odporność na wodę i parowanie, podświetlenie LED oraz lampki ostrzegawcze, wymienne ramki, wyświetlacz LC, podświetlanie od tyłu.

OPISViewline
Napięcie12V lub 24V
Temperatura pracy-30°C do +80°C
Klasa ochrony IP 67 (przód)
PodświetlenieLED
Duży wyświetlacz LC w 85 i 110mm wskaźnikach

• Montaż na i w panelu,
• Dostępne rozmiary 52, 85 i 110 mm,
• Średnica 80 i 85 mm,
• Zintegrowane kontrolki, możliwość umieszczenia do 5 kontrolek
   w 85 i 110mm wskaźniku,
• Wymienne ramki.

• Obrotościomierz, prędkościomierz, poziom, napięcie, natężenie,
   ciśnienie temperatura, zegar, licznik godzin,
• Sposób sprzedaży: Aftermarket i hurt (10-opak.)

Agregaty chłodnicze

FK1800 / FK1910 / FK1920

Seria agregatów do produktów świeżych zaprojektowanych z myślą o małych pojazdach typu furgon o kubaturze ok. 9-11 m3. Możliwość zastosowania grzania wodnego zapewnia utrzymanie zadanej wartości temperatury nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach zewnętrznych otoczenia. Sterownik agregatu posiada licznik motogodzin oraz alarm serwisowy informujący użytkownika o konieczności dokonania serwisu.

Zalety:
• Instalacja dachowa, lub do zabudowy zintegrowanej
• Kompaktowa, płaska konstrukcja
• Wysoka wydajność chłodnicza
• Łatwy i szybki montaż
• Niska waga
• Opcja ogrzewania

 

OPISFK 1800FK 1910FK 1920
wydajność chłodnicza podczas jazdy (6°C /30°C )*W2.4002.2402.240
wydajność chłodnicza podczas jazdy (0°C /30°C )*W1.7001.9701.970
wydajność chłodnicza postojowa (0°C /30°C )*W800800
skraplaczUKD 221UKD 109DKD 112
wymiary skraplacza d/sz/w (mm)588/318/92,5600/315/125,5826,5/680/172
parownikVD 1013VD 1013VD 1013
wymiary parownika d/sz/w (mm)588/587/120588/587/120588/587/120
czynnik chłodniczyR134AR134AR134A
Masa, chłodzenie podczas jazdy (kg)222531
pobór prądu przy 12/24V (A)7,51515
wydajność powietrzna parownika [m³/h]1.0601.0601.060

FK2720 / TK2920 / FK3020 / TK4020

Seria bardzo wydajnych agregatów dachowych do produktów świeżych i mrożonych, zaprojektowanych do montażu na pojazdach typu furgon o kubaturze od 14 do 21 m3. Charakteryzuje je nowoczesny kształt i niska waga w połączeniu z wysoka wydajnością i prosta obsługa Z uwagi na zastosowanie wysokowydajnych skraplaczy agregaty tej serii bardzo szybko schładzają komorę chłodnica do zadanej wartości. Sterownik agregatu posiada licznik motogodzin oraz alarm serwisowy informujący Użytkownika o konieczności dokonania serwisu. Bardzo dobrze sprawdzają się w pojazdach przeznaczonych do dystrybucji produktów (ruch miejski częste otwarcia drzwi komory chłodniczej)

Zalety:
• Kompaktowa, płaska konstrukcja
• Opatentowany projekt
• Model dostępny w trzech zintegrowanych opcjach pracy na postoju
• Wysoka wydajność chłodnicza
• Wentylatory skraplacza sterowane czujnikiem ciśnienia
• Niska waga
• Łatwy i szybki montaż
• Opcja ogrzewania gorącym gazem

OPIS FK 2720 TK 2920 FK 3020 TK 4020
skraplacz DKD 327 DKD 327 DKD 327 DKD 327
wymiary skraplacza d/sz/w (mm) 1420x910x189 1420x910x189 1420x910x189 1420x910x189
parownik VD 3013 VD 3013 VD 4015 VD 4015
wymiary parownika d/sz/w (mm) 585x827x197 585x827x197 737,5x1120x197,5 737,5x1120x197,2
czynnik chłodniczy R134A R404a R134a R404a
masa, chłodzenie postojowe (kg) 45/76 45/76 67/98 67/98
pobór prądu przy 12/24V (A) 33/17 33/17 30/20 30/20
wydajność powietrzna parownika [m³/h] 1.150 1.150 2.450 2.450
wydajność chłodnicza przy temp. zewn 30°C (W)
+6°C wewnątrz (W) 3.200 3.900
0°C wewnątrz (W) 2.700 2.980 3.350 3.700
-20°C wewnątrz (W) 1.560 2.100
napęd postojowy 0°C wewnątrz (W) 1.350 1.400 1.400

Monitoring wokół pojazdu

ProViu®360 2nd gen

Kolejna generacja systemu podglądu wokół pojazdu

Korzyści i funkcje

  • System HD zapewniający podgląd wokół pojazdu
  • Kamery HDR o rozdzielczości 4 megapikseli
  • Lepsza jakość obrazu zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia
  • Obraz w czasie rzeczywistym – 30 fps
  • Mniejsze gabaryty dla optymalnej integracji z pojazdem
  • W oparciu o doświadczenia z pierwszą generacją
System dostarcza obraz w ciągu 1,9 sekundy, zapewniając bezpieczeństwo, nawet wtedy gdy czas ma decydujące znaczenie. Po pierwszym włączeniu system przełączy się na kamerę cofania w krystalicznie czystym formacie HD Po dodatkowych trzech sekundach system kończy sekwencję startową i dostarcza 360-stopniowy podgląd wokół pojazdu. Gotowość do działania w zaledwie 5 sekund

Asystent skrętu AAS 4.0

Asystent skrętu w swojej nowej odsłonie został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić kierowcom bezbłędne identyfikowanie obiektów statycznych i dynamicznych, jak również ich natychmiastowe rozpoznawanie. System został opracowany także z myślą o spełnieniu unijnej dyrektywy UN-ECE 151, w związku z czym obszar wykrywania został zmaksymalizowany w taki sposób, aby monitorować pole za słupkiem A. Pozwala to na bezpieczne wykrywanie rowerzystów podczas jazdy w poprzek jezdni. Jednocześnie z uwagi na optymalizację zasobów, system pozostaje w trybie czuwania, a uruchamia się niezwłocznie po wciśnięciu prawego kierunkowskazu lub podczas wykonywania skrętu.

  • Wykrywanie wyłącznie „słabszych” użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści
  • Wykrywanie tzw. drugiego rzędu pojazdów
  • Wykrywanie w przedniej części pojazdu za słupkiem A
  • System monitoringu z kamerą nie tylko ostrzega kierowcę, ale pomaga mu również spojrzeć na niebezpieczną sytuacją i odpowiednio na nią zareagować.
  • Stała kontrola każdego istotnego elementu systemu. Jeśli system nie jest gotowy do pracy, fakt ten zostanie natychmiast zasygnalizowany.
  • Możliwość montażu po prawej i lewej stronie pojazdu
  • Automatycznie rozszerzane pole ostrzegawcze podczas jazdy z przyczepą lub naczepą
  • Możliwość rozbudowy o drugi czujnik do monitorowania przodu lub drugiej strony pojazdu.
  • Bardzo krótki czas przestoju pojazdu dzięki najkrótszemu czasowi montażu systemu na rynku
  • Na zamówienie system dostępny jest w kolorze nadwozia

Radar z kamerą

W obudowie wraz z kamerą AHD zamontowany jest radar.Dzięki temu złożoność mon-tażu zostaje zredukowana do minimum, a zastosowane komponenty są zawsze idealnie dopasowane względem siebie. Wszystkie elementy są wstę-pnie zmontowane w zestawie!

Monitor

Monitor AHD jest zamontowany na prawym słupku A, dzięki czemu znajduje się w polu widzenia kierowcy podczas skręcania. Ze względu na położenie kamery i monitora martwy punkt jest prezen-towany z tej samej pers-pektywy, jak ma to miejsce w lusterku.

ECU

Trzecim elementem instalacji jest jednostka sterująca, która odpowiada za obsługę całego systemu. W tym miejscu można podłączyć boczne światła obrysowe pojazdu, aby migały one wraz z aktywnymi migaczami.

 

Silniki Elektryczne

Rodzina TM4 SUMO™

Wiele modeli silników o różnych rozmiarach w połączeniu z wyborem średnio napięciowych (<450 Vdc) lub wysoko napięciowych falowników (<750 Vdc) zapewniają szeroki zakres rozwiązania dla twoich elektrycznych lub hybrydowych potrzeb napędowych. To silniki z magnesami trwałymi o wysokim momencie obrotowym i niskiej prędkości i są zaprojektowane tak, aby współpracować ze standardowymi tylnymi mechanizmami różnicowymi bez pośredniej skrzyni biegów. Ponad 100 przełomowych patentów łączy się w niezrównaną wydajność i jakość. Zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom branży.

Opracowane pod kątem wydajności i trwałości, systemy TM4 SUMO
są zoptymalizowane pod kątem średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Napędy elektryczne do pojazdów > 3,5t

Dedykowane przede wszystkim dla autobusów o długości 6-18 metrów, wózków dostawczych, autobusów dalekobieżnych, ciągników holowniczych. Poprzez bezpośrednie działanie napędu, systemy TM4 SUMO zmniejszają złożoność i koszty układu napędowego, zapewniając proste, wydajne i łatwe w utrzymaniu rozwiązanie. Bezpośredni układ napędowy zapewnia ponad 10% wzrost wydajności w całym cyklu jazdy, co stanowi równoważny przyrost zużycia baterii. Niektóre systemy SUMO TM4 oferowane są z opcją podwójnego wałka, umożliwiającą łatwą integrację z wieloma hybrydowymi i elektrycznymi układami napędowymi.

Umożliwia rozwój wielu funkcji sterowania poprzez współdziałanie z interfejsem człowiek – maszyna, układem napędowym i innymi komponentami poprzez zarządzanie systemami dodatkowymi.

CECHY FALOWNIKÓW:

• Średnio (<450 Vdc) lub wysoko (<750 Vdc) napięciowe falowniki
• technologia bramki sterujęcej Reflex
• Filter EMI
• 600 Vdc, 30 sekund lub więcej, 45°C
• Najlepsza gęstość energetyczna w tej klasie
• 3-fazowy lub mul%-fazowy falownik
• wysoka sprawność

CECHY SILNIKÓW:

• Sprawdzona technologia magnezów trwałych dla wysokiej sprawności
• Topologia zewnętrznego wirnika dla najwyższej gęstości momentu obrotowego
• Niski poziom zakłóceń elektromagnetycznych
• Niski moment obrotowy dla wytłumienia hałasu i wibracji
• Działanie cztero-kwadrantowe
• Opcja podwójnego wału dla hybryd

CECHY OPROGRAMOWANIA:

• Kompatybilne z nowoczesnym pakietem oprogramowania TM4 do diagnostyki
• interfejs komunikacji CAN 2.0b
• kontrola momentu lub prędkości

telematyka

MiX 4000

Mix 4000 to produkt najwyżej jakości zawierający najnowsze rozwiązania zgodne z aktualnymi trendami na rynku. Na płycie głównej urządzenia umieszczono zarówno modem GSM, odbiornik GPS, akcelerometr (czujniki przyspieszeń), Bluetooth niskiego poziomu energii, I/O, 2 wejścia CAN, 2 porty RS232, 4 wyjścia sterujące oraz 434/915 MHZ nadajnik-odbiornik ( transceiver) krótkiego zasięgu. Integracja połączenia RF krótkiego zasięgu razem z transmisją GSM pozwala na komunikację na 2 alternatywnych kanałach ( przy różnych częstotliwościach).

Urządzenie ma możliwość korzystania alternatywnie z modemów GSM GPRS (2G) lub HSPA (3G). antena GSM jest zintegrowana. (Nie wymaga anten zewnętrznych). Oprogramowanie urządzenia (firmware) może być zmieniane zdalnie za pomocą sieci GSM. W przypadku utraty połączenia GSM (brak zasięgu, awaria sieci itp.) Mix 4000 może przechować do 20 000 wiadomości. Odbiornik GPS jest odbiornikiem wysokiej czułości, a urządzenie jest wyposażone we wbudowaną antenę GPS. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania zewnętrznych anten. Cechuje go praca w oparciu o dane pobierane z szyny CAN i najdokładniejszy procesor na rynku . System umożliwia rejestrację do 43 parametrów z szyny CAN.

  • rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
  • błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
  • identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
  • kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
  • spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
  • dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
  • serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
  • zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
  • aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
  • zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
  • aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
  • integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.
  • 2 porty CAN (pojazd + DTCO)
  • 2 porty szeregowe
  • Worldwide Magix (RF)
  • Bluetooth
  • Akcelerometr 3-osiowy
  • GPS i GLONASS
  • Przełączniki wykrywania sabotażu
  • Wykrywanie rozłączeń GSM i GPS
  • Anteny wewnętrzne (opcjonalne zewnętrzne)

MiX Vision AI

MiX Vision AI to oferowany przez Drabpol system kamer analizujących zachowanie kierowcy oraz sytuację drogową przed pojazdem produkcji firmy MiX Telematics. Kamera drogowa skierowana w stronę drogi wykrywa ryzykowne zachowanie podczas jazdy, skupiając się na drodze, aby ostrzec o kolizji, niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i odległości. Kamera skierowana w stronę kierowcy wykrywa jego ryzykowną jazdę i wysyła alerty w czasie rzeczywistym o zdarzeniach, takich jak zapięcie pasów bezpieczeństwa, zmęczenie, korzystanie z telefonu, rozproszenie uwagi i palenie papierosów.

Kamera w kabinie rejestruje w czasie rzeczywistym szerokokątny widok wnętrza wraz z zapisem audio z kabiny. Ten system nie tylko rejestruje nieprawidłowości w pracy kierowcy ale, a może przede wszystkim, poprzez alerty wizualne i dźwiękowe w czasie rzeczywistym uczy kierowców i pozwala na nabycie nawyków i stylu bezpiecznej jazdy.

KAMERA W KABINIE

Szerokokątną kamera rejestruje w czasie rzeczywistym materiał wideo
i audio z wnętrza kabiny.

KAMERA DROGOWA

Kamera skierowana w stronę drogi wykrywa ryzykowne zachowania podczas jazdy, skupia się na  drodze, aby ostrzec przed kolizją, niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i odległości.

KAMERA KIEROWCY

Kamera skierowana w stronę kierowcy wykrywa jego ryzykowną jazdę i wysyła alerty w czasie rzeczywistym o zdarzeniach, takich jak nie zapięcie pasów bezpieczeństwa, zmęczenie, korzystanie z telefonu, rozproszenie uwagi i palenie

TRENER JAZDY AI

Alerty wizualne i dźwiękowe ostrzegające kierowcę w czasie  rzeczywistym.

Czujniki

czujniki ciśnienia

Czujnik ciśnienia VDO jest oparty na zasadzie elektromechanicznej.
Pozycja suwaka na drucie rezystancyjnym cewki ustalana jest przez bezpośrednie oddziaływanie ciśnienia i stąd wyprowadzany jest na elektryczny sygnał wyjściowy w zakresie 10 Ω – 184 Ω.

Niektóre czujniki są uziemione (masowane). Inne nie są uziemione, czyli posiadają oddzielne podłączenie (styk) dla masy. Czujniki ciśnienia mogą być wyposażone w dodatkowy styk ostrzegawczy, żeby wskazać, kiedy spadło lub wzrosło ciśnienia jak również prowadzić ciągły pomiar.

Typy czujników ciśnienia – wykonania podłączeń i styków elektrycznych:

• bez styku ostrzegawczego (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), masa na obudowie (uziemione, masowane),
• bez styku ostrzegawczego (WK), odizolowana masa
• ze stykiem ostrzegawczym (WK), odizolowana masa

Charakterystyczne cechy wskaźników ciśnienia to: ciśnienie oleju silnika, przekładni, układu hamulcowego:

• 0-2 bar
• 0-5 bar,
• 0-10 bar,
• 0-25 bar,
• 0-80 psi,
• 0-150 psi,
• 0-400 psi,
• 0-5 x 100 kPa,
• 0-10 x 100 kPa,

czujniki temperatury

W ofercie występuje m.in.:

czujnik temperatury 1-stykowy (część elektryczna)
  stosowany jako nadajnik temperatury do wskaźnika,

czujnik temperatury 2-stykowy (część elektryczna)
  z odizolowaną masą z obudowy stosowany jako nadajnik
  temperatury do wskaźnika (np wersje marine).

Charakterystyczne cechy wskaźników temperatury to:

Temperatura: układu chłodzenia; oleju silnika, oleju przekładni, oleju zmiennika, głowicy silnika, spalin, zewnętrzna i wewnętrzna:

• 40-120 oC,
• 50-150 oC,
• 60-200 oC,
• 100-900 oC,
• 250-1650 oF,
• 100-250 oF,
• 120-300 oF,
• -25 – +40 oC.

czujniki poziomu paliwa

Cechy szczególne:

Poziom paliwa w zbiornikach:

• montaż: z góry, od dołu, z boku,
• głębokość zbiornika od 131 do 1 387 mm,
• czujnik pływakowy,
• czujnik cylindryczny,
• czujnik kompaktowy (zasilanie i powrót paliwa, odpowietrzenie, zasilanie ogrzewania).

czujniki prędkości

Cechy szczególne:

Czujniki prędkości obrotowej indukcyjne:

• Nadajnik Hall’a,
• Czujnik indukcyjny,
• Generator impulsów,
• Generator częstotliwości.

Temperatura i ciśnienie opon

ContiPressureCheck™

System ContiPressureCheck informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu i temperatury w ogumieniu i alarmuje jeśli ciśnienie jest obniżone poniżej wymaganych wartości lub nastąpił wzrost temperatury zagrażającej uszkodzeniu opony. Szczególnie jest to ważne w naczepach, kiedy kierowcy dowiadują się o uszkodzeniu opony lub zablokowanych hamulcach jak zobaczą w lusterkach wstecznych dym z palącej się opony.

Elektroniczne kontrolery przepustnicy

Elektroniczne pedały podłogowe

Elektroniczne pedały montowane na podłodze do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze pedały nożne montowane do podłogi doskonale nadają się do zastosowań, w których operator siedzi lub stoi i preferuje się umieszczenie punktu obrotu pod piętą operatora w celu elektronicznego sterowania przyspieszeniem. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania.

  • Wiele punktów montażowych dla różnych typów czujników przemieszczeń liniowych.
  • Szeroka powierzchnia poprawiająca jazdę.
  • Kąt pedału jest regulowany.
  • Dostępne są lekkie i wytrzymałe konstrukcje.
  • Powierzchnia antypoślizgowa na pedale.
  • Bardzo trwały z powłoką antykorozyjną.
  • Niska cena.
  • Wykonane ze spawanych części stalowych i aluminiowych.

PODWIESZANE PEDAŁY GAZU

Elektronicznie podwieszane pedały nożne do sterowania przepustnicą lub przyspieszeniem. Nasze podwieszane pedały doskonale nadają się do zastosowań, w których wymagany jest łatwy dostęp do podłogi. Opcje pedałów obejmują zarówno konstrukcje niskobudżetowe, jak i wytrzymałe, a także konstrukcje niestandardowe, aby spełnić wszelkie wymagania zastosowania. 

 

Wypadkowe rejestratory danych

UDS AT Pro

Urządzenia UDS automatycznie rejestrują wszystkie dane istotne dla zdarzeń w przypadku wypadków i zdarzeń podobnych do wypadków.

Przycisk UDS-ATPRO* i UDS

Najnowsza generacja rejestratora danych o wypadkach jest wynikiem dalszego rozwoju.

Mniejsze wymiary, koncepcja elastycznego kabla i nowe uszczelnienia złączy upraszczają instalację w każdym pojeździe z instalacją elektryczną 12 lub 24 V, a interfejs USB zapewnia nieskomplikowaną obsługę danych.

Nowo opracowany przycisk UDS jest zarówno jednostką sterującą, jak i wyświetlaczem. Ochrona przed wodą i odporność na środki  dezynfekujące sprawiają, że jest gotowy do użycia w wymagających środowiskach pracy.

Czujniki 3D o wysokiej rozdzielczości

UDS-ATPRO jest wyposażony w dwa niezależnie działające systemy czujników 3D o wysokiej rozdzielczości, które wykrywają wszystkie ruchy pojazdu.

 

  • Unikalne wykrywanie kolizjiZaawansowany algorytm wykrywania kolizji umożliwia UDS-AT PRO automatyczne rozróżnianie codziennych sytuacji, krytycznych manewrów podczas jazdy lub rzeczywistej kolizji.
  • Inteligentne zarządzanie zdarzeniamiInteligentne zarządzanie zdarzeniami rozróżnia cztery typy zdarzeń: wyzwalanie automatycznie, ręcznie, zewnętrznie lub podczas postoju pojazdu. Gdy tylko system rozpozna jeden z tych typów zdarzeń, automatycznie odbywa się trwały i odporny na manipulacje zapis wszystkich danych istotnych dla zdarzenia.
  • Rejestracja danych o zdarzeniachOprócz przyspieszeń i prędkości kątowych, UDS-AT PRO rejestruje ważne sygnały pojazdu, takie jak użycie hamulca i kierunkowskazów lub stan niebieskiego światła i syreny. W odniesieniu do czasu wyzwolenia i rodzaju zdarzenia rejestracja oparta jest na czasie i/lub odległości. Dane o wysokiej rozdzielczości po wystąpieniu zdarzenia przedstawiają dokładny przebieg wypadku.
  • Rejestracja danych statystycznychPonadto UDS-ATPRO rejestruje na żądanie dane statystyczne, które można wykorzystać na przykład do dokumentowania użycia sygnałów specjalnych (czas włączenia i wyłączenia).

  • Analiza wypadków i rekonstrukcja wypadkówZarejestrowane dane można odczytać za pomocą oprogramowania UDS-AT 2.0 i mogą być one wykorzystywane przez uprawnionych rzeczoznawców do analizy i rekonstrukcji wypadków.

 

nasze usługi

Siłą firmy Drabpol

jako firmy VAR są nasze kompetencje

Oferujemy kompleksowe rozwiązania systemowe składające się przede wszystkim z naszej wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i produktów najwyższej jakości.